Svart

Nu vet jag varför jag inte bor härute i skogen.
Hur mysigt det än är.
Elen gick just.
Svartare inne än ute just nu.
Datorn går ju på batteri, men bara två timmar till.
Sen dör den också.
Då blir det både tyst och mörkt.
Finns ju några orsaker till dårå.
Ett är att det i min stuga inte finns nåt vatten.
Två att det är utetoa och DET är inte kul när det är svinkallt ute.
Nu väntar vi på att lite lyse kommer tillbaka.
Självklart har jag ficklampa och tur man har öppen spis att elda i, för då håller vi iallafall värmen.
Ja, vi och vi *skratt* katterna klarar sig nog.
Värre med frusna mig.

Kommentarer
Postat av: Skat-Ann

Välkommen till Landet får man väl säga då :))))) Hoppas att herr Ström återvänder snart. Blåser det halv storm hos dej också?

Mörkerkramar från Kullen

2010-11-03 @ 15:45:43
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Men lite mysigt är det om man har gott om ljus också och sällskap och det har du ju! :-) Nosbuff

2010-11-03 @ 18:06:38
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0