Träning och lite shopping

Äntligen blev det vattengympa idag.
Skönt
Efter det bestämde jag mig, troligen tillsammans med alla andra 700 000 08:or för att shoppa lite.
Nu har jag verkligen världens sämsta tålamod för att shoppa.
Om de tinte handlar om teknikprylar/ mobiler såklart.
FAST, grejjenä r att jag kan SURFA i timmar och sen knallar jag bara in i affären och talar om vad jag vill ha.
Knata runt i affärer och titta och trängas med andra, nä det pallar jag inte.
Jag tror att min dotter ärvt det av sin faster.
Farbror, ja barnens ingifta norrman, och jag sitter hellre på ett mysigt fik.
Min dotter önskade sig en adventskalender från Åhlens.
Den skulle innehålla en massa smink.
Surfade självklart runt, men hittade den inte.
Funderade nämligen på priset för jag hittade en på Bodyshops sida som kostade 1200 och det var den minsta.
SÅ, jag befarade det värsta.
Sen började jakten på ett Åhlens.
Var sjutton finns DET, förutom stora Ålles i stan och dit orkar jag DEFINITIVT inte åka.
Stannade till i Vällingby eftersom jag var i simhallen där, men där fanns inte en kalender så långt näsan räckte.
Inte fanns det personal att fråga heller.   :-(
Fortsatte till Kista centrum.
Där inköptes ett par skosnören.   *ler*
Glad och nöjd med detta enorma inköp knatade jag in på Åhlens och det första jag såg var kalendern.
Super
Greppade den och gick och betalade.
Priset undrar ni ?
Tja, 299kr och det är dotter självklart värd.
Kan ju inte påstå dock att bilden är speciellt upphetsande men men.....
Det är ju inte jag som ska ha den.




Nästa anhalt var Ikea.
Smart va ?!
Löningshelg och allt.  *ler*
FAST, det var rätt okej, även om slutet och betalningen slutade som förra gången plus att dom denna gången hade en ärthjärna som 1 inte lyssnade på kunden 2 inte trodde på kunden 3 var allmänt puckad
MEN, jag kom iallafall hem med massor av nya värmeljus, ett gäng julpapper och några doftljus.
Tänkte köpa julgardiner med fina tomtar på, men si DET hade dom inte.
Dom hade faktiskt inga julgardiner alls ?!
Mycket underligt.

Nästa anhalt blev då självklart Ica i Solna.
En Latte drog rejält, fast utan jul i den som igår.
Det får räcka med vispgrädde nu.
Men där hittade jag istället julgardiner för endast 149kr.
Det var det sista paret dessutom.
Jag är mycket nöjd med dom.


Såhär blev dom upphängda.
Jag borde ha strukit dom men va ffffnnnnnnnnnnnnnnnn.
*ler*


Sen for jag runt lite i några grannkommuner och inhandlade ett par andra saker, FAST det kan jag inte visa.
Nu sitter jag i soffan med tända värmeljus, en kopp av det nästan sista julkaffet och har tänt det första adventsljuset. Förra bilden hade jag nämligen tagit från nätet.
Jag gillar min ljusstake som jag har vitt glitter med stjärnor i och röda ljus.


Framsidan


Ute är det över 10minusgrader och även om Totte inte direkt gillar mig fortfarande så är han iallafall inomhus.
DET är jag glad över.
Att jag fått hjälpa denna lilla kul till bra hem.
Är övertygad om att Totte kommer att få ett vad det lider.
Jag hoppas bara att det ska ske ganska snart, för hans skull.
Jag hoppas ni alla haft en underbar 1a advent.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Svar: Självklart så har du ett änglaspel med katter, jag är inte förvånad...haha.



Kram

Susanne

2010-11-28 @ 21:28:38
URL: http://kandy.se
Postat av: carola

oh vilken dag:)



Vilken läcker kalender, den skulle dottern ha fått ju..

Så fint du fixat till det, jag älskar röda gardiner.

Julen ska vara röd.



Vi har haft en toppen dag, skönt.

Stor kram

2010-11-29 @ 00:36:10
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Lisbet Lindell

Hmmm, ja gardinerna skulle ju behöva en omgång med strykjärnet... men jag är väl lite stryk tokig som alla vet :)



Det blev en riktigt vacker advent:)

KRAM Lisbet

2010-11-29 @ 08:24:55
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hjälp att du orkade alla dessa stopp! Jag är som du, gillar inte att shoppa, måste vara något fel på oss, gör inte alla tjejer det ;-).

Herregud, en sminkkalender, var kommer härnäst, haha! Kan tänka mig att hon blir glad ivf, Benjamin får en med choklad i istället.



Jättefina julgardiner, f**n, jag MÅSTE ta tag i att julpyna lite...



Kram Malin

2010-11-29 @ 09:20:53
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Gunilla och Frasse

Du är precis som min särbo - han sitter oftast i bilen medan jag ilar runt i varuhuset och får idéer till en massa grejor som inte står på lappen :-)

Kalendern verkar kul tycker jag, jag gillar "onödiga grejor", sånt som någon har hittat på bara för skojs skull.

Och gardinerna blev jättefina, undviker själv strykning i det längsta :-)

Har också fixat adventsstake, med gammal mossa, men jag säger som du - vad f-n... Kommer på bloggen i morgon för jag är ledig i dag.

Har förresten stora problem med nätet, det bara hänger sig hela tiden. Funkar det hos er?

Kram!

2010-11-29 @ 09:34:04
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Ninnie

Sällar mig till dem som inte gillar att knata runt i affärer. Vi verkar vara ganska många och jag som trodde jag var unik..

2010-11-29 @ 11:18:51
Postat av: carina

Hoppas du har haft en fin helg :)

Kramar

2010-11-29 @ 15:23:07
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Daniel

Gillar inte att shoppa speciellt inte i december hysterin

Men visst finner man fina fynd om man letar!:)

2010-11-29 @ 22:55:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0