TrattKantarellen Del 456

eller nåt.
Idag har vi opererat.   *ler*
Nåja, fullt så farligt var det inte.
Jag fick ju tag på Therese runt tolv och åkte sen in och hämtade en ny tratt (utan katt) till Oliver.
Den han har haft hittills visade sig ju vara endast storlek 10 och nu har han en storlek 12.5 istället.
Han är definitivt inte glad, men den här tratten kommer han inte åt tassen med som tur är.
Troligen har han slickat in bakterier i såret.
Fick ett recept på penicillin och åkte vägen om apoteket och hämtade ut tabletterna.
Väl pånytrattad Oliver, så undersökte jag tassen igen och lyckades nu klämma ut lite trevligt var och blod.
Aj aj sa stackars Oliver.  :-(
Flååååt gubben
Men det är ju viktigt att varet kommer ut.
Det läker ju snabbare då.
SÅ, nu ligger han återigen inne i stora Agriaburen.
Med en större tratt och blodig tass.

Kommentarer
Postat av: carola

åh lille vännen då...

Kan komma och skämma bort jag:)



Tack för dina alltid goa kommentarer..



Må så gott

2010-11-22 @ 20:47:54
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Malin

Nu är jag tillbaka med egen dator :-)!! Du är underbar, vet du det? Det tog en stund innan jag visste att det kom ifrån dig även om jag "misstänkte" direkt :-)!



Ang tratten, jag kan tänka mig att katter kan bli mer förnärmade av en sådan "behandling" än hundar som mer "gillar läget"? Hoppas det går bra med tassen.

Kramar Malin

2010-11-22 @ 21:23:01
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0