Att ha en STOR katt

Folk förstår inte vad det innebär.
Det är:
Coolt
Grymt
Häftigt
Kommer inte på mer häftiga superlativer just nu.

Okej, visst visst.
FAST, just JAG är helt fel person för dom orden.
Just JAG diskuterade länge och mycket om jag inte skulle skaffa en tjej istället.
Just på GRUND av en killes storlek och vikt.
Jag skulle ju ha en uställningskatt och skulle mina knän klara av en stor tung maine coon ?
Troligen inte, fast å andra sidan så klarar jag ju av Vitöra och tänkte att 5.5kg som han väger plus cirka ett kilo till grejjar jag.
Nåt mer än så hade jag inte räknat med.
Ingen annan heller.
Visst är det lustigt att just JAG som inte VILLE ha en stor stor maine coon troligen kommer att få en ?!
Prinsen väger idag cirka 6.5kg.
Millan tror att Prinsen kommer landa på över 10kg ?! ..................   Hjälp.................
Farbror Fargo är ju en "rejäl" kille.   *ler*

FAST, Prinsen själv ordnade det så vist så jag slipper själva utställningsbiten.
Han är så omtänksam min Prins.
- Inte ska Matte behöva lyfta mig en massa.
- Jag klarar mig själv.
SÅ, då behöver vi inte bekymra oss om det.

VARFÖR skriver jag nu det här inlägget ?
Jo, idag låg han, IGEN, på bänken under micron.
Han sov som en stock, utsträckt i sin fulla längd och han upptar verkligen HELA bänken.
När han ligger på diskbänken så tar han upp merparten av den också.
Nej, jag vet.
Diskbänkar är inte för stora Prinsar, MEN nu ligger han där.
CurlingMatte eller nåt kanske.   *ler*
Det är MYCKET katt.
Det är MYCKET katt var han än ÄR.
Det enda som iof inte är mycket på Prinsen är hans RÖST.
Men det är smällar man får ta.

Att ha en STOR maine coon är DYRT.
Man kan inte ha vanliga lådor utan måste ha XXL-varianter.
Dom äter som hästar och skiter som getter.
Nån på SKS-forumet skrev att "det är som att mocka efter en get".
Jag skriver under på det.
Att leta sele är både tidskrävande och dyrt det med.
Hittade en till slut i Haninge.
Av alla ställen.    *ler*
Du kan inte ha en vanlig bur utan måste även där ha en stor stor XXL-variant.
Om inte kattstackarn ska få ledgångsreumatism av bilåkandet.
Klösträden du har hemma krymper av sig själva efter ett tag.
SÅ, du måste köpa stora dyra och stadiga träd, vilket självklart kostar mer än vanliga.
Utöver dessa attiraljer så äter dom ju självklart som hästar så matkontot är högre än mitt.
Skitkontot också.
Nu har jag ju iof träpellets.
Annars hade jag väl blivit ruinerad.

Jag visar mer än gärna upp mina kissar.
Tar med dom mycket i början för att socialträna dom och försöker sen hålla det vid liv hyfsat ofta.
Så har jag även gjort med Prinsen.
Just nu tränar vi sele och att gå själv på inrådan av Millan.
Det kommer aldrig att gå att bära Prinsen i en bur.
Jag kommer aldrig att orka det.
Jag är URSTOLT över honom.
FAST, jag är lika urstolt över att visa upp ALLA mina katter.
Älskade att ha med Prinsen, men idag är jag mer tveksam.
Det väcker så många kommentarer.
Inte alltid så positiva tycker jag.
Faktiskt
Jag kommer så väl ihåg ett inlägg Millan gjorde om Fargo vid ett tillfälle.
Hon beskrev det som en freakshow.
Och även om inte Prinsen är i närheten än sålänge, så förstår jag idag vad hon menar.
Det är lite som folk som skaffar en Pittbull eller Amstaff, vilket är rätt vanligt där jag bor.
Dom gör det för att synas och väcka uppmärksamhet.
Inte för att dom älskar just hundar, vill träna eller tycker att det här är är en fin ras.
Lite samma är det med inköp av maine coon.
FÖRSTA frågan är ofta:
- Blir han stor ?
Inte
- Hur är rasen ?
Vi som maine coonägare har ett viktigt ansvar tycker jag.
Uppfödare självklart.
Att tala om vad det är för en katt.
Har storleken såå stor betydelse ??    *ler*

En sista sak.
OM ni ska köpa en maine coon, MÄT era handfat så det passar när maine coonen växt till sig.
Har ni inte ett stort handfat:
Köp en tygkatt.

- Matte, du fattar att jag snart inte kommer få plats här va ??!!


Prinsen är bara ett halvår här.
Hittar inte senare kort, men kan säga att handfatet numer är för litet.  :-(
- Matte, SER du nu ?
- NÄR ska du köpa större handfat ???


Glöm heller inte att diskhon måste vara storleksanpassad.
- Matte, slår du ut mellanväggen här i diskhon är du bussig.

Kommentarer
Postat av: Puma & Sixten

Matte är ganska sugen på att skaffa en Maine Coon ngn dag, men hon har läst på om rasen och vet vad som krävs. Hon gillar storväxta katter, är mer att ta i säger hon. Jag, Puma är ju lite smal men Sixten är ganska bastant för att vara huskatt.

2010-10-11 @ 11:10:30
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: S*Coppermines Toxic

Pssst! Prinsen, det går bra att ligga i badkaret istället om matte inte köper ett större handfat... Bara ett tips... ;)



Hälsningar

Toxic :)

2010-10-30 @ 19:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0