Fika Ikea Hästar Totte Svartenbrandt o Rosa Bandet

Fick hjälp av snälla Marianne och Kennet idag att lyfta och bära hem en förvaringsmöbel.
Vet inte vad jag ska kalla den. Det är en blandning av förvaring, spegel och klädhängare.
Plus att den är snurrbar.
Tack snälla för bärhjälp !!!
Som tack bjöd jag på Kanel och Kardemummakladdkakan som jag hittade på Julbloggen.
Sen efter fikat begav jag mig ut för att handla.
Lindex var första anhalt. Är så less på att laga mina jeans och knappt ha några att komma i så jag bestämde mig för att nu MÅSTE det bli av.   *suck*
Det var MÅÅÅNGA år sen jag handlade jeans.  Avskyr det.  Nå, nu blev det ett par iallafall. UTAN ett hysteriskt sammanbrott. Det slutar ofta med att jag går ur affären.  Tomhänt.


Av bara farten köpte jag ett par hysteriskt Rosa vantar också.  Men det är ju Rosa Bandet månad så då ska det vara rosa.  MYCKET rosa.    *ler*


I kassan låg det dessutom själva Rosa Bandet som man ska sätta på jackan så jag köpte det också.
Har ju tänkt att göra det.

Efter Lindex så åkte jag glad i hågen till Ikea. Gick därifrån inte fullt så glad utan snarare väldigt ledsen.
Jag skulle handla några små handdukar, en burk och några mattor att lägga nedanför lådorna ute på balkongen.
Stoppade ner några värmeljus också. Hittade både handdukar och mattor. Mattorna kostade hela 4kr.  *ler*
När det gäller burken så fanns självklart inte just den enda storleken jag ville ha.  *sur*
MEN, den kommer kanske in.  Går sen till självbetalningen för att betala.  Scannar in allt och ska köra mitt kontokort. Då Medges det ej ??!!
Ber tjejen som står där att prova. Samma resultat.  Jaha??!!  Hur kul är det på en skala. Jag har ca 6000 på Ikeakortet och har just satt i 2000 till. Det jag handlade idag gick på under 120kr.
Rejält irriterade lämnade jag bara grejjerna där och åkte hem.   :-(

Väl hemma landade jag i soffan med datorn.  Satte på TVn som vanligt att ha som bakgrundsmusik.
Det är hästar på TV och det är både Totte och Svartenbrandt rejält intresserade av.
- Wov Matte, hästar på TV.


- Jag undrar................


- ...........om den finns bakom TVn kanske ?


- Du brorsan, det är MIN häst va.
- Jag hittade den först.


När Totte hade gått så la sig Svartenbrandt på Agriaburen och studerade djupgående det fina dressyrprogrammet.

Kommentarer
Postat av: Skat-Ann

Nästa gång du är i Skövde, ska du åka till jeansaffären Westis på Billingen. Bästa jeansaffär som finns. Jättebra service osv. Behövs jeansen läggas upp, görs detta medan du väntar.

2010-10-02 @ 19:34:49
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klart man måste kolla hur i hela friden de fått in kusen i TV:n! Fanns det någon ingång baktill? Kurr och burr.

2010-10-02 @ 20:34:22
Postat av: Kim

De kanske tycker att du ska köpa en häst att ställa i lägenheten ;)

2010-10-03 @ 08:32:25
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Ja just en häst saknar jag juh. hehe

2010-10-03 @ 17:02:09
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0