Labero på Hamburger Börs

Började dagen med ett underbart träningspass i härliga Husby.
Iväg hem och packade ihop lite saker till M för att sedan köra henne till Tyresö.
Det är nåt ställe på andra sidan stan och jag körde rätt med GPSen på en gång.  *ler brett och nöjt*
Sen hem och softade lite.  Tog ett varmt skönt bad och letade fram kläder.
Dotter ringde och ville komma över och träffa Mini-Tamlin och Puzzel.
Blir alltid lika glad när hon kommer och hälsar på.
Mitt älskade barn och Puzzel.




När vi var klara gav vi oss iväg.
Hittade en parkeringplats på lagom avstånd, strax utanför Hamburger Börs.
Kidsens Faster och Farbror var redan där och satt och tog en drink.
Sonen, föremålet för kvällens evenemang kom några minuter senare.
Sen gick vi upp och satte oss vid vårt bord.
Jag ska inte göra nån jättelång historia av detta utan en kort sammanfattning.
Min erfarenhet av Hamburger Börs är att vill man ha bra och god mat så går man egentligen inte hit.
Förra gången jag var här så blev jag dock glatt överaskad.
Maten var god ?!
Tyvärr blev jag inte lika glatt överaskad denna gången.
Vare sig av maten eller den närmast obefintliga servicen.
MEN, strunt i det nu.
I vanlig ordning kom jag ihåg att fota när vi ätit upp allt.
Fyra av oss tog Hamburger Börs klassiska tournedos 295:-
Smördegsinbakad oxfilé, haricots verts-sallad, rödvinssås och bearnaisesås,
Välj mellan potatisgratäng eller en grönsallad
Jag tog grönsallad men smakade även på potatisgratängen och den var MYCKET god.
Kära Ole Norrman tog Krämig risotto 215:-
Med betor, valnötter och chèvre
Tja, långt ifrån värd sitt pris sa han.
Resterna


Sonens vin, som jag smakade på, var jättegott.
Emilie tog nån cider som också var god.
Till efterrätt, som vi under över alla under hann med, så tog dom andra Börsens banana split 145:-
Det rådde viss osäkerheter om det ingick banan i Bananaspliten, men det gjorde det till slut.
Kidsen hade självklart en del avvikelser i sina Bananasplit beställningar.
Emilie tog en Banana split utan banan till exempel.   *ler*
Resterna av Åsas Banana split


Själv var jag ganska mätt och hade före maten bestämt mig för glassen men ändrade mig och tog Cokladpraliner  2 st 56:-
Dom fick jag inte ens en tom tallrik på.
Jättegott var det.
Till beställde vi kaffe och kaffet var verkligeen helt utsökt.

Det HÄR är sonens arm.
Han har varit och tatuerat sig idag.


SEN var det dax.






Jag är nöjd med showen.
Jag skrattade nästan hela tiden och är otroligt fascinerad av hans fingerfärdighet.
Jag gillar butlern. Han är såååå skön.
Det är en bra blandning av konster och humor.
Tiden gick alldeles för fort som alltid när man har roligt.
Efter showen signerade Labero diverse saker.


Sonen fångade upp ett av spelkorten han skicka ut i publiken och gav det till mig.
weeeeeeeeeeeeeee   *ler*




Sen var klockan mitt i natten och vi begav oss hemåt.
Jag skjutsade hem sonen och Åsa och Ole skjutsade hem dotter.
Temperaturen ute imponerade INTE på mig.
- 4 är KALLT.


Man måste inte fylla år för att göra roliga saker.
Det kostar en slant, men ibland måste man unna sig.
Trevligt var det iallafall.
Tack !

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att showen var bra ivf. Jag är, som f.d servitris, allergisk mot dålig service, det gör mig oerhört irriterad, tar faktiskt hellre halvdan mat då och kanonservice, trist att ni tom fick både och... Men som sagt, trots allt låter det som om ni fick en toppenkväll!

Kram

2010-10-17 @ 11:33:01
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Lisbet Lindell

Låter som ni fick en trevlig kväll trots dålig och dyr mat och usel service... För det priset ska du stå på tå för en!!



Du var helt klart värd en kväll i trevligt sällskap,

Kram från Lisbet

2010-10-17 @ 17:57:58
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0