Vikten

Jag har gått med i ett viktminskningsprogram.
Idag är jag på dag 8.
Jag tycker att det här är kanon.
Det bygger på 4 ledstjärnor - Mental Träning, Mental Näring, God Energi och Rörelseglädje.
Man har möten en gång i veckan dom första fem veckorna.
Jag går på måndagar.
Jag brukar lite skämtsamt kalla det att jag går på mitt "sektmöte".
Tyvärr missar jag min vattengympa, MEN jag tror att det är värt det.
Hittills har jag gått ner UNGEFÄR 3kg.
Jag vägde mig inte första dagen hemma så jag har inte hundra koll, men jag ska göra det nån gång i veckan.
Annars är inte vikten det viktigaste, utan att få på mig åtminstone en HALV garderob av kläder som jag har liggandes och inte kunnat ha på länge.

Jag gör det här för att jag måste spara på mina knän.
Dom kommer inte klara min vikt i längden.
Jag är inte jättemycket överviktig, men för mina knän är jag det.
SÅ, nu kör jag.
Varje kväll lyssnar jag på skivan vi fått.
Just nu är det mental avslappnings om gäller i några veckor.

Jag hade i början att få i mig tillräckligt med vatten, men nu går det ganska bra.
Jag är supertaggad och tycker att det här är riktigt roligt.

DESSUTOM, så har jag börjat styrketräna.
NÄSTAN varje morgon.
Jag avskyr styrketräningen så det är ett stort steg framåt.
DET känner jag mig megastolt över.
Så, nu funderar jag på att köpa ett multigym hem.
Nån som har nåt och har erfarenheter ?

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Heja dig! Detta kommer gå som en dans!



Kramar

2010-10-25 @ 10:50:38
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Då är vi med i samma program! Jag började på halvfart och gick ner 4 kg på2.5 mån. Sen har jag kört 2 v helfart och gått ner 5 kg. Så totalt 9 kg. Måste säga att det var bra mycket lättare att gå på helfart när jag var ensam hemma än när vi är två. En äter, en inte. Nu är jag åter på halvfart men det blir fler helfartsveckor framöver. Lovar!

2010-10-25 @ 12:44:26
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: madde

gratuelrar till viktminskningen! du känner väl värmen och glädjen sprida sig i kroppen när du tränar (vare sig det är på mina pass eller du tränar själv) träningsglädje är mkt mkt viktigt :o)

2010-10-25 @ 14:13:49
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Tack Henrietta

Kul Mamma Mia Jag går på helfart och kommer göra tills jag gått ner det jag ska.

Sen ska jag frossa i glass och Latte. hehe

madde Än så länge har jag svårt att känna glädjen i styrketräningen. Är bara glad ATT jag gör den.

Däremot känner jag enorm glädje VARJE gång jag går på dina pass. Till och med i hemska Vällingby. skratt



2010-10-25 @ 14:16:43
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0