En viktig dag - Valdagen

Imorse vaknade jag klockan 06.
Tror jag börjar få en inre klocka som tycker jag ska gå upp halv sex varenda dag.
Nu vill jag bara tala om för den inre klockan att - DU HAR FEL !
Man ska INTE gå upp halv sex varje dag.  Man ska sova när det är helg.
Lyckades iallafall somna om.
Låg och lyssnade på radio som jag alltid gör på morgnarna och sen körde lite dator.
Upp och iväg till min underbara simning. Det blev ju "bara" 4pass den här veckan.
Förra veckan gjorde jag sju. Ja jag veeeeeeeet att jag inte är klok.
Men jag ÄLSKAR min vattengympa.
Önskade bara att jag kunde vara lite mer duktig med hantlarna.   :-(
Efter simningen åkte jag iväg till Ica Maxi i Solna för att handla min obligatoriska Caffe Latte.
*mums*  NU är dagen räddad.
En rask tripp till centrum för att hämta upp ett par jeans som jag lämnat in till lagning och sedan till posten för att hämta dörrstoppen.
Kommer ni ihåg den här jag ropade in på Tradera.
Älskar den


SEDAN var det dax för dagens höjdpunkt.
VALET
SÅ, nu är det gjort.

MÅSTE få visa den här bilden.
Visst är den fullständigt underbar ?
Emilie är nånstans 5-6år skulle jag tro.
Sååååååååååå ljuvligt söt min lilla gumma.


Dra nu inte för stora växlar på vad JAG röstar på.
Jag är ingift i en MYCKET socialdemokratisk familj.
Barnens farfar, Eric Holmqvist, har varit jordbruks, försvars och inrikesminister under sina verksamma år, vilket innebär att hela familjen självklart är MYCKET röd.
Mina barn har gått i 1a-maj-tåg sedan Christoffer var ca året.  Han är dessutom född 2 dagar efter valet 1985.
Det har varit mycket roligt i alla 1a-maj-tåg och barnen har, när dom sedan växt upp, fått välja själva om dom velat gå med eller inte.
Christoffer hade nåt år ett plakat där det stod "Högre lön åt min mamma så jag får högre veckopeng".
Tyckte den var kanon.   *ler*
Det barnen fått med sig genom familjens engagemang är att det är VIKTIGT att rösta.
Att göra sin röst hörd.
Vad dom röstar på vet jag inte och dom får berätta om dom vill. Fast jag frågar inte.
Det är deras eget beslut och val.

Iallafall, röstat har jag gjort i alla år, även om min inriktning har förändrats lite genom årens lopp.
På något sätt känns den här dagen lite högtidlig.
Vet inte varför egentligen, men nåt är det.
Men det är väl för att mycket av ens liv och framtid ligger i den här dagen.
Hur man själv och andra ska få det.

Nu är jag iallafall nöjd efter välförättat värv och ska ta itu med städningen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så mycket som du simmar så behöver du väl inte oroa dig för alla goda bakverk? Gillar oxå att baka, tyvärr, för jag simmar inte ;-)

Vi har oxå röstat, denna gång taktiskt istället för vad vi kanske egentligen ville, allt för att S.D inte ska få någon eller, hemska tanker, minimalt med makt. Fy, vad jag kommer skämmas för Sverige i så fall!

Kram

2010-09-19 @ 14:17:36
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: simone

Söt skylt :) Själv är jag blå :)

2010-09-20 @ 11:53:26
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0