Här hemma

Kissarna har haft det bra under mina tre dagar på rymmen.
Emilie som bott här, blev störtförälskad i "Mini-Tamlin".
Men hon tyckte om dom allihop.
Min goa granne Helena har också hjälpt till att tömma lådor och ge dom mat och självklart gosa.
Varje gång jag är borta så längtar jag massor av efter mina 4benta vänner.

Veterinärbesöket idag gick bra.
Jag är så otroligt tacksam över dom underbara veterinärer jag har.
Annika och Therese.
Idag fick jag tag på Therese, som efter att ha lyssnat på mig stuvade om i sitt program och tog emot mig en snabbis.  Jag är djupt tacksam för det.
Therese lyssnade på hjärta och klämde och kände, men hittade trots allt inget.
Totte var uttorkad men annars hyfsat pigg.
Innan vi åkte idag så lyckades jag sakta och försiktigt klippa hans klor.
Tänkte att det kunde vara en god ide, för är det nån av kattungarna som är spott och fräs och vassa klorkobra så är det Totte.
Jag har en hel del rivmärken efter hans sylvassa klor.
Han blev uppvätskad, fick penicillin och lite B-vitamin.
Han hade rätt schyssta åsikter om behandlingen, men Therese tyckte bara att det var bra.
Ett friskhetstecken
Och skillnaden mot när jag var in med Musse var stor.
Musse älskade kissen bara låg ju där.

På grund av veterinärbesöket så har jag jobbat hemma idag, vilket kissarna har varit rätt nöjda med.
Och allt är sig likt.

Bandit kanske väntar på att det ska växa upp svamp i korgen.   *ler*


Farbror Prinsen är lika trygg idag som för tre dagar sedan.




Man kan ligga i trygghet i Farbror Prinsens mjuka famn och kika ut på fåglarna utanför fönstret.


Men ibland blir Farbror Prinsen så trött så trött.


Och då rycker Farbror Kungen Vitöra in istället så Farbror Prinsen får vila sig lite.


Sessan tycker att det är helt okej med Farbror Kungen Vitöra också.






Svartenbrandta fick också vara med och ligga hos Farbror Kungen Vitöra.


Jag vet att dom har saknat mig.
Speciellt Oliver som är rätt mycket Matte-gris, men dom har haft det bra.
Tusen tack älskade E och stort Tack kära Granne Helena.

Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Underbart att ha folk man kan lita på när man reser bort. Kram Lisbet

2010-09-19 @ 13:59:30
URL: http://bc-cancer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0