Hur fasen andas man ?

Det forsar ju vatten överallt.
Har hittat en sida jag kan läsa lite.
I teorin är allt iof väldigt enkelt.
Tränade lite igår i Husby.
Det är helt underbart att köra där, för där behöver jag inga simglasögon.
I vanliga bassängerna måste man ha det för annars ser mina ögon ut som stoppljus och det svider jättemycket.
Men min fråga är fortfarande:
- Hur sjutton får man luft ?
Att simma 25 meter utan att andas funkar, men sen blir det liiiite jobbigt.
Alltså måste jag lära mig det helt enkelt.
Jaja, det är bara träning träning och åter träning som gäller.
Titta, så här gör man !    :-)

Inandning sker i gropen, som bildas framför axeln när den ena armen är sträckt framåt och den andra bakåt (b).

Vrid tillbaka huvudet efter inandningen och sträva mot att and­ningsrörelsen är avslutad när handen passerar huvudet (g och h).

Lätt som plättar.  

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Gälar...? Plastikkirurg nästa...?

2010-09-08 @ 18:33:09
Postat av: Inkan o Ligan

asgarv

Ska dubbelkolla hur man ska operera in gälar.

:-)))))))))))))))99

2010-09-08 @ 21:39:52
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0