Trillingarna

Kattungarna har MASK.
MYCKET mask.
Det är skitäckligt.
Nåja, FULLT så farligt är det inte.
Jag har jobbat på en intensivvårdsavdelning i över 10 år så jag störs inte i första taget av det.
Men trevligt är det dock inte.
Jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra för att få i dom maskmedlet, som det börjar bli lite akut att ge.
Till slut så bestämde jag mig för att köra tabletten i en mortel och sen hälla på ca 0.5ml vatten och spruta in i munnen.
Medelt heter Milbemax och det är en engångsdos som tur är.
Tabletten är jätteliten, men jag tror inte att det kommer fungera att bara stoppa in den och se till att dom sväljer.
Dom går att ta i och klappa men dom är definitivt inte trygga med min behandling.
SÅ, att då tvinga sig på dom känns inte alls kul.
Men till slut tog jag mod till mig och gjorde iordning tre sprutor med vatten och maskmedel.
Tog och letade fram en och en.
Lyfte dom försiktigt i nackskinnet precis som kattmamma brukar göra och satt sedan med dom en i taget och pratade lugnt lugnt.
Till slut lirkade jag försiktigt in sprutan och sprutade in medlet.
Det gick faktsiskt bra med alla tre.
Det bästa av allt är att jag nu kan klappa dom allihop utan att dom far iväg.
Iallafall så länge dom ligger i nån ställning.
Känns kanon verkligen.
Har till och med lyckats få en vikt på dom nu.
Jag är mäkta stolt över mig själv idag.   *skratt*
Totte väger minst 1220gr.
Sen kommer Svartenbrandt, som måste byta namn för det ÄR en hon.
Henne vikt är iallafall tätt bakom Tottes 1240gr.
Sist kommer Sessan som väger hela 1295gr.
Så några bilder då.

- Hej Matte, jag och Prinsen tittar på fåglarna i trädet utanför.


- Vilken tur att Farbror Prinsen inte ska bli utställningskatt.
- Då kommer han vara hemma med mig och mina syskon hela dagarna nu istället.
- Titta Farbror Prinsen, där är en stor fågel.


Sen hoppade Prinsen ner och självklart följde Totte efter.


- Nej, jag ska inte behålla honom.
- Nej, Prinsen ska inte flytta med Totte.
- Nej, Totte kommer inte få psykiska besvär av att inte få med sig Prinsen.
- Han KOMMER hitta en ny papps.
- Lovar

NU har vi den grymt, enormt hjärtastjälande lilla Sessan.
Hon är bedårande.
Lite eftertänksam


- Hej, jag är en go kisse.
- Nån som vill ha mig och kanske en kolsvart syster också ?


- Här visar jag att jag kan vara lite uppnosig också.

Kommentarer
Postat av: Malin

Här har jag missat ser jag, TRE kissungar?? Ja tack säger jag till Sessan, önskar verkligen att vi redan bodde annorlunda för precis så ska dom se ut och så långhårig oxå, lite som din stiliga Prinsen...

Mask är inget trevligt faktiskt, värst är när dom lever och krälar omkring, skönt att avmaskningen gick bra.

Kram

2010-09-05 @ 19:43:34
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Anna

Vad bra att du fick i dem avmaskningsmedel för det är inte så trevligt med mask :(

Sessan är ju helt underbar :) Men det räcker med en katt här hihi.

Roligt att utställningen gick så bra. Grattis :)

Ja vi får se hur långt vi kommer med viltspåren :)

Kramar

2010-09-05 @ 19:55:11
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Maskfritt låter helt klart trevligare! Tur att det gick att få i de små liven tabletterna. Har matte hört något om hur det går för mamman till småttingarna? Bilderna på missarna i Ligan är helt underbara! Kurr och burr.

2010-09-05 @ 20:42:08
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Skönt att det gick bra med avmaskningen! Blir lika glad varje gång vi ser de underbara bilderna på de stora killarna och små kissarna! Nosbuff

2010-09-05 @ 20:49:50
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kattigheter - Golle & Lisen

Så fantastiskt söta, och vilka riktigt bra bilder! :D

2010-09-05 @ 21:49:29
URL: http://skatternas.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Tack för alla snälla kommentarer.

Findus, Isak och Rasmus* När det gäller Mammakatt är det lite problem. Det är nämligen så att där hon nu befinner sig så fattar dom inte att dom ska ta henne till en veterinär NU !

Att hon inte kan föda ute en gång till och att hon måste kastreras nu och helst abortera fostren om hon har några.

Annars kommer det däremot dessvärre bli nya kattungar rätt snart.

Helt hopplöst

Är så ledsen för MammaKatts skull.

:-(

2010-09-05 @ 22:00:50
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0