Akuten och Landet

Istället för att jobba hemma i stilla mak idag och sedan till Landet, så tillbringade jag merparten av dagen på St Görans akutmottagning.
Jag vaknade första gången vid ett-tiden över att det var orkan i min säng.
NÅN har helt enkelt ordnat vild sjögång där.
Jag ligger och nästan svimmar och det är sjögång och jag mår fruktansvärt illa.
Tar mig till badrummet och kallsvettas och fryser om vartannat, allt medan golvet lever ett eget liv.
Såhär höll jag på av och till fram till klockan tre, då jag var på väg att allvarligt överväga;
1 Ringa Anna mitt i natten
2 Ringa SOS alarm och få hem en ambulans

Enda orsaken till att det varken blev det ena eller det andra, var att min telefon befann sig i sovrummet och det gjorde inte jag.
Framåt morgonen ringde jag i alla fall vårdcentralen som sa åt mig att åka till St Görans akutmottagning för undersökning.
Duktigt flicka som jag är så gjorde jag det.
IBLAND gör jag faktiskt som folk säger.
De ni !?  *ler*
Fortfarande yr till och från och med fruktansvärt illamående.
Kom in relativt snabbt och blev undersökt.
Mina ögon tittade lite hit och dit, så jag blev skickad upp till öron-näsa-hals mottagningen för säkerhets skull.
Många timmar senare så var det i alla fall inte Hela-havet-stormar, utan "bara" illamående.
Han trodde att det kunde vara Kristallsjukan, men var inte riktigt säker.
Hallå, inte visste jag att jag hade KRISTALLER  i skallen.
Vad gör dom där liksom ?!
Tänk, hade jag vetat om det tidigare, hade jag kunnat sälja dom och blivit rik.
Istället skramlar dom runt i min skalle och gör mig sjuk ?!
PuckoKristaller


Nå, blev hemskickad med visitkort och nummer att ringa om det skulle komma tillbaka eller bli värre.
Åkte hem, packade ihop mig och Ligan och nu är vi på Landet.
Mår bättre, även om det inte är helt bra.
Mår till och från lite illa, fast ärligt talat tror jag just nu att det är mer psykiskt än på rikligt.  *ler*
Det var en riktig pärs idag det här. 
Lätt att känna efter MYCKET och mår kanske lite lite illa iallafall. 
Usch
Nu är vi iallafall på Landet Ligan och jag.
Vitöra har redan fångat en smaskig mus eller råtta.
Halva den med blod och diverse annat skräp lämnade han.
DOM bilderna besparar jag er dock. 
Bussigt va ?!
Nu inväntar jag Grannarna och bakplåtspapper och sen ska jag baka klart Chokladmousse-tårtan.
Det blev lite hastigt och lustigt, då jag ju skulle gjort den hemma idag.
Så säg inget till dom att det inte blev kakao.  *ler*
Men jag hoppas den ska smaka gott iallafall.
Tog lite O'boy istället.
hehe
Funderar vart jag ska lägga inlägget ?
På "Kika Fika Njut-kategorin" blir lite fel.
Den att träna blir inte heller helt rätt och nån sjukavdelning har jag inte.
SÅ, det blir rakt ner i allmänt.
hehe
Sitter och kikar igenom mina kategorier och konstaterar att så här ett tag efteråt skulle den faktiskt kunna platsa under kategor "Funny things".
Dock var det inte ett dugg kul i natt, men nu har jag lite distans.  :-)


Kommentarer
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Tycker du är modig som åker ut i skogen direkt efter. Tur att grannarna kommer. Hoppas helgen blir lugn!

2011-04-29 @ 21:00:10
URL: http://kathleensuppdateringar.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Men sötaste Inkan då :(, låter inte bra det där ju.

Ring din närmaste Öron-näsa-hals doktor eller klinik på måndag & prata med dem. Tror man kan få nåt sorts rörelseschema när man får "anfallen". Min pappa har nämligen den däringa Kristallsjukan Å den sitter som bekant på balansorganet i örat ;), därav att det snurrar så

2011-04-29 @ 21:10:17
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Marie

http://www.karolinska.se/upload/H%C3%B6rselkliniken/Diagnostik/yrsel/lageyrsel.pdf



Där finns rörelseschemat, gäller bara att klura ut vilket öra som jäklas. För mig så stannar stormen om jag lägger det friska örat ner i kudden.



Hoppas bara att du slipper använda det! Testa gärna övningen när du är frisk, det hjälper att ha gjort det innan. Är dock inte så komplicerat som det ser ut.



KRAM

2011-04-29 @ 21:53:38
Postat av: Lisbet Lindell

Usch så jobbigt, hoppas det bara blir bättre och inte kommer tillbaka..

Njut på landet.



Kram från Lisbet

2011-04-29 @ 22:01:46
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

En av orsakerna till att jag åkte var att jag har sällskap härute, till skillnad mot hemma.

Så jag känner mig faktiskt tryggare här.



Ulrica Jag kommer få, eller rättar mig, har fått det av Marie som också har haft det här.



Tack Marie ska klura ut imorrn hur man gör, för kommer det tillbaka är det helt omöjligt att fokusera.



Tack Lisbet det hoppas verkligen jag med för det var INTE kul.

2011-04-29 @ 22:15:06
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anonym

krya på dig och vila så mkt du kan. kramkram!

2011-04-30 @ 06:49:15
Postat av: Kjelle Bus

Men usch och fy att vakna och hela sängen stormar :(

Matte säger att hon hört talas om den däringa stensjukan som man kan ha i öronen.

Hoppas ni får njuta på i helgen utan några dumma stenar som krånglar i örat !!!

2011-04-30 @ 09:04:28
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Klokt att du åkte till doktorn. Skönt att grannarna kommer så att du inte är ensam där ute hela helgen. Nosbuff

2011-04-30 @ 09:31:58
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Grabbarna boys!

Kristallsjukan hade en kollega till mig för ett tag sedan. Hon levde också i värsta hela havet stormar och mådde fruktansvärt illa.

Hoppas du mår bättre nu iallafall.

Ha det så bra.

Kram!

2011-04-30 @ 09:51:41
URL: http://www.grabbarnaboys.blogspot.com/
Postat av: ✫Fru Eriksson

Oj då..Jisses...Jag kanske borde komma & sköta om dig lite - Inte bada - ;)



/Kraaaaaaaaaam pårej & ta hand om dig!!!

2011-04-30 @ 15:17:24
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunilla och Frasse

Men herregud som du har haft det din stackare! Måste ha varit en väldigt otäck upplevelse, kan tänka mig hur hemskt det är när hela världen, själva fundamentet, gungar. Som att ha jordbävning inombords.

Hoppas att det ALDRIG kommer tillbaka. Tur att det inte är farligt men ändå.

Var rädd om dig och koppla av och ha det riktigt gott på landet nu. Inget tränande :-)

Många kramar och tassklappar

2011-04-30 @ 16:12:50
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0