Djup chock, en arbetande bonde och slitsam dag

Japp, nu är jag på Landet.
Jag kom nånstans runt 16 tror jag igår.
Åkte från jobbet runt lunch som jag hade planerat.
Hem, packa in alla saker, plus katterna.
Får nog ta ett kort från Atlas 80buren.
I den så huserar nämligen Prinsen, Bandit och liten Puzzel.
För liten ser hon verkligen ut därinne, när Prinsen tagit plats.
Nu är inte Bandit direkt liten, men bredvid Prinsen ser han miniatyrlik ut nu.
Prinsen är dock inte gigantisk, men väldigt väldigt lång och vuxit har han gjort.
Buren som trots allt är rätt stor, ser helt plötsligt liten ut.
Jag har ju även en Atlas 100bur som jag skulle kunna ställa in i bilen, men då får absolut ingenting annat plats därbak och det är lite synd.
Nå, än sålänge fungerar det dock.

Väl ute på Landet var det helt underbart, om det bara inte vore för en sak.
Bonden
Alltså, har han inget jobb att gå till kan man undra.
Tydligen inte, för han satt i sin traktor och lekte hela kvällen igår.
Den för ett otroligt väsen.
Hm............... får gå och klaga nån dag samtidigt som jag köper ägg av honom.  *ler*
Ni ser själva på bilden hur nära den står.
Nästan på matbordet liksom.


Idag tog jag mig en tur in till "stora" staden.  *ler*
Hade helt sjuk Latteabstinens.
Skulle ha tagit med mig Lattevispen juh.   :-(
Passade på att handla lite Påskgodis när jag ändå var i staden.
Sen var jag även vägen om Granngården och köpte två säckar träpellets.
Jag använder det både till dasset och kattlådan.
Så nu har Anna något att bära åt mig när hon kommer på söndag.
Sen beger jag mig hem igen.
Lyssnar på radion och är överlycklig över att jag inte är ute på vägarna runt Stockholm just idag.
Det är helt galen trafik överallt.
Hittar en smitväg igenom Norrtälje, för här har dom fortfarande inte byggt nån form av omväg runt staden.
Halvvägs ur stan så kommer chocken och slår ner som ett blixtnedslag i mig.

J A G  H A R  G L Ö M T  M I N  M O B I L  I  S T U G A N ?!?!
Och jag har dessutom inte ens saknat den tydligen ?
Jisses
Jag har nog fått nån släng av influensa eller nåt.

Annars mår vi bra.
Vitöra har fångat en orm som han bet svansen av.  Nopp, jag varken räddade ormen, Vitöra eller nåt annat.
Puzzel ser ut som om vi borde asfaltera, så hon kan gå på gräset (som då självklart inte är nåt gräs längre) utan att skita ner sig eller bli blöt.
Prinsen ägnar sig åt att ligga på "diskbänken" även här.
Även om diskbänken är av trä och utomhus.
Spelar tydligen inte så stor roll för honom.
Bandit far runt och pratar med alla som vill lyssna och njuter.

Jag har slitit som en hund idag.
Jag har städat hela stora stugan på ca 12kvm.
Får ju besök på söndag av Ida och Anna.
Rent golv


Elementet hamnade på bordet ett tag medans golvet torkade.


Sen har jag furminerat Prinsen och Bandit.
MASSOR av päls ligger det nu på gräsmattan.
Puzzel och Vitöra höll sig undan.

Solen lyser just nu med sin frånvaro.
Fåglarna låter
Mycket
Och jag sitter i min solstol uppe på altanen invirad i fleecefiltar och njuter.
Bilder kommer

Glömde juh
Jag har dessutom tömt dasset.
Isch
Inte trevligt, men nödvändigt.
NU ska jag vila.  *ler*
Och dricka en kopp kaffe.
Det har jag gjort mig förtjänt av.

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Låter som ni har det helt fankattiskt! Glad påsk på er. nosbuff

2011-04-21 @ 16:55:07
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Välkommen till verkligheten på landet ;-)

Här körde bonden oxå på åkern till mitt i natten igår !

2011-04-21 @ 21:15:10
URL: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0