En sargad kropp och en hektisk dag

Ja, jag får ju iof skylla mig själv.
Tränade ju rätt rejält både i fredags och igår, plus vattengympa idag.
Skulle ha kört ett Easyline 60minuters pass idag, men kom inte iväg.
Till viss del beror det på att jag faktiskt inte hann.
Lite väl mycket tidsoptimist, men största anledningen är nog min kropp, som just nu känns som om den gått igenom en mangel eller nåt.
Så det fick bli en resa till sonens katter istället och utfordra dom och göra dom lite sällskap.
Sonen är borta nämligen.
Hela dagen har gått i ett lätt stressat tempo.
Allt hände på en gång.
Först upp i morse för att städa, sen iväg till vattengympan.
Hem och fortsätta att städa.
Mitt i städningen ringer mina vänner Janet och Ane, som inte kunde komma när jag fyllde år.
SÅ, jag pratade länge och väl i telefonen och torkade golv samtidigt.
Ja, sen kom Olivers Matte och Husse och hämtade honom.
Oliver såg klart glad ut och Matte och Husse strålade som solar.
Det är underbart att se.
Fick en urgullig sak som present av dom.
Tusen tack !
Den är verkligen jättesöt


Så var det bara en kort stund innan Catarina och Millan skulle komma.
Ja, då ringer en intressent på min cykel.
Schemat kunde ha hållit om jag bara fått iväg min adress i tid, men det fick jag inte.
Letar febrilt efter cykelpumpen och rusar ner och ska pumpa däcken.
Går sådär, för jag är grymt stressad och luften bara pyser ut.
Självklart kommer då Catarina och Millan samtidigt.
Bra iof, för Millan lugnar ner allt och lyckas få in luft i däcken.
Upp med gästerna, sätter på kaffe och då ringer cykelintressenten såklart.   *ler*
Rusar ner och har pumpen i handen ( vad skulle jag nu med den till ?? ) men glömmer nycklarna till låset, ringer Millan två trappor upp och hon rusar ner med nycklarna.
Jupps, mitt liv är lugnt och sansat.
Jämt
Nå, allt lugnade ner sig till slut och vi fick sitta en stund och fika i lugn och ro.
Nu har jag tagit ett varmt bad som min stackars kropp nog behövde och ska tillbringa resten av kvällen med att göra typ ingenting.
Cykeln finns fortfarande kvar om nån är intresserad.
http://www.blocket.se/vi/32930768.htm


Jo, jag veeeeeeeeeeeet vad vissa kommer att skriva.
Att det inte är nyttigt med träning.
Men det ÄR det.
Kan bli lite mycket ibland bara.  *ler*
Jag har lite svårt för det där med ordet "lagom" plus att det är så hysteriskt kul.  *ler*


Kommentarer
Postat av: madde

godmorgon rara inkan

ibland hinner man ej med allt man planerat... saknade dig på passet igår- hade fixat med bollstationer mellan maskinerna för din skull... så du skulle få tips på bollövningar att öva på hemma... men det kommer säkert fler tillfällen!

tänker ev försöka träna multi i vby idag om det finns platser kvar kl 1715...



må så gott!

2011-04-04 @ 06:41:41
Postat av: Inkan o Ligan

Åh men du är ju världens gulligaste.

jag försöker komma med på Coreboll idag på Kenzai. Kram

2011-04-04 @ 08:22:53
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0