UrMatte besöket är över

Det var så otroligt trevligt att träffas igen.
Det var ju ett tag sedan, närmre bestämt när Prinsen flyttade in här för ett och ett halvt år sedan.
Prinsen hälsade nådigt och efter att ha mutats med en leksak med massor av kattmynta i så var UrMatte helt okej.


Här i ryggen kan man sedan fylla på mer kattmynta när den börjar bli tråkig.
Kan tala om att hela Ligan gillade den.


Sen var det dax för Mattes present.
En jätteliten ask som det inte kunde finnas nån kattunge i ?!
Hm.................
MEN, kattungen är ju inte leveransklar än, så under tiden fick jag ett urfint halsband.
TACK !!!
Enkelt och stilrent och passar mig perfekt.
Det var inte lätt att fota, men det är ett enkelt fint silversmycke med en gummikedja med silverlås som är lite ställbart.


Ja, sen var det dax för kakor.
Jag hade lyckats spara lite av varje kaka från min födelsedag och tja, visst ser Catarina rätt nöjd ut.
Hon lät rätt nöjd också.
För varje kaka blev det ett åååååååååååh och muuums och så.
Klart jag blir glad när kakorna uppskattas.


Millan ser rätt nöjd ut hon också.


När UrMatte sedan skulle gå så måste det ju fotas lite med Prinsen och UrMatte.

- Låt det gå fooooooooooooort.


- Nopp, jag tänker INTE titta in i kameran.


- Åååååååååååh
- Matte, får hon hålla på så här med mig?
- Jag är faktiskt en coooooool kille.

- Ledsen älskling, men just UrMattar får hålla på såhär.
- Det är en av UrMattar och UrHussars rättigheter faktiskt.
- Sorry älskling


- Jaja, låt de gå fort då.


- Men jösses, ska hon PUZZAS också ?
- Gud vad man får stå ut när man är så här snygg som jag är !


- Sötnosar trots allt.
- Både goa UrMatte och Söta Prinsen.
- Sorry gubben
- Men du ääär en cool kille.


Nu ligger föremålet för dagen längst upp i klösträdet och sover hårt.


Jag vill återigen tacka Catarina för att Prinsen fick flytta till mig.
Trots att han hellre "äter på domaren" än låter sig ställas ut, men det är sånt man får räkna med.
Jag är dock lycklig över hans oerhört goa temperament här hemma.
Alla kattungar han tagit hand om och skött med bästa Pappatag.
Han har en underbar personlighet.
En oerhörd integritet coh talar om vad han vill när det inte passar honom.
Men det är helt okej för mig.
Han vet att han inte kan köra med mig och nu var det länge sedan han testade.
Han markerar bara lite lätt bara för att tala om att "du har inte glömt att jag KAN va?".   *ler*
OCH, nä de har jag inte gjort.  *ler*
Love ya gubben


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Underbara Prinsen..Nosbuff

2011-04-03 @ 19:50:32
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Lena

Nämen, där skulle gärna jag velat vara med:-)Hade varit hur trevligt som helst!

Vilket fint halsband du fick, riktigt läckert!

Och Snyggprinsen fick träffa urmatten (världens bästa urmatte)

Kram till er

2011-04-03 @ 20:09:35
URL: http://brollekatts.blogspot.com/
Postat av: Ida

Vilken fin katt :D

2011-04-03 @ 21:58:08
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Catarina

Mums vilka godsaker du har bakat :-)Kunde lätt ha stoppat i mig mer men var ståndaktig ...till viss del ,)Så himla roligt att få träffa Prinsen & dig igen .

Resten av ligan också så klart :-)

Tusen tack för att Prinsen har det så bra.

Kram Catarina (som är tillbaka på rätt sida av landet där solen skiner och det är vår:))

2011-04-04 @ 19:24:34
URL: http://www.coppermines.se
Postat av: Inkan o Ligan

ler Jaja, du får tro det då. :-)

2011-04-04 @ 19:50:22
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0