"En dåres försvarstal"

Laddaren till min MP3 är, har varit på rymmen.
Matten i huset letar och letar och letar.
Periodvis även elakt stirrande på dom fyrbenta.
Som självklart stirrar oskyldigt tillbaka.

- JAG är iallafall oskyldig.


Arg och irriterad beställs till slut en ny laddare.
Se inlägg tidigare.
Hittade till slut en kabel med liiite mindre fraktkostnad.
Klappat och klart.
Kabel kommer.
Matte glad
Ligan lättad
Säger till inneboende att NU kommer tidigare kabel dyka upp.
Mest på skoj, för SKULLE den nu komma upp skulle Matten bli arg.

Letar IGEN i lådan där Matten förvarar ALLA kablar och sladdar.
Där ligger den !!!!!!!!!!!!!!
Matten, skyller på att Ligan kidnappat den och nu lagt tillbaka den.
*arg*
Det hör ju inte till historien att Matten just nu förlagt sina läsglasögon.
En fjärrkontroll fått fötter sen ett halvår tillbaka.
Och tja, diverse andra ting.
Många är dom gångerna Matten hällt upp och ner på pappersinsamlingen i jakt på nåt "borttappat" papper, som troligen Ligan smugglat undan.
- NEJ, jag är INTE förvirrad !
Inte mer än jag varit dom senaste 48åren iallafall.  :-)


Grodorna är ärligt stulna från Kjelle Bus.  hihi
Tack Kjelle  :-)

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Sladdar är lömska! Och har en väldig förmåga att slingra iväg till konstiga gömställen. Kram Stationskattmatte.

2011-08-02 @ 08:02:46
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: lillaAqvila

Så där kan det gå har hälften av dina år pa nacken och tappar bort både det ena efter det andra med eller utan katternas hjälp! så det växer nog inte bort :P Och jag håller med visst är det så just när man köpt en ny etc så duker det upp det ena efter det andra! mitt senaste bortappande är hemma nycklar badräckten kattunge vågen och 2 mobil laddare och de bara på en vecka :9 om det är till nån tröst är du minsan inte ensam! :D *sen brukar jag för husfriden skull inte säga "borttappad" utan att "det ligger tryggt på nått smart ställe" ;)



nosbuff

2011-08-02 @ 11:06:21
URL: http://cutenoverload.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Tack Stationskattmatte

Skrattar, de va lite de. Läste dessutom först kattunge?! Men insåg att det var vågen, inte en kattunge. ler

2011-08-02 @ 21:54:36
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0