Gotland, i juni för ett år sedan

Bilderna har legat och legat och legat.
Nu måste dom ju ut, innan vi åker dit igen nästa helg.
SÅ, här kommer en jättebunt med Gotlandsbilder från vårt tjejgäng.
Sämre än det här kan man ha det.

Det här är Klockgränd Bed & Breakfast, som Ulrica driver.
Det ligger inne i Visby och är helt ljuvligt.
Ulrica på väg in på gården.
Huvudbyggnaden ligger rakt fram, med en liten trappa upp.


Sen finns det ett par rum till, som man ser här.


Trappan upp till huset.
Till vänster finns en uteplats, där man kan sitta och äta frukost.


Frukostrummet


Utsikt från toaletten.
Man kan helt klart ha sämre toautsikt.  *ler*






Gränden upp till Adelsgatan, som är det stora turiststråket, så det ligger lite avskilt men ändå grymt centralt.


Tereza och Maria


Bästaste Anna, väldigt höggravid, och Ulrica.


Finaste Anna på trappan till Klockgränd.


Dax för mat.


Utsikten var inte helt fel här heller.
Nu fick vi dock sitta inne och äta, då det blåste gräsligt mycket.


Sen var det dax för fårskinnshandlarstopp.


I stora huset såldes massor av fina skinn.
Jättetrevlig dam som hade det.
En jättesöt hund hade hon, fast den fick jag inga bilder på.  *ler*


Färden fortsatte mot Fårö.


Anna, Anna och Maria.


Anna ser rätt frusen ut och det var vi allihop.
Men ut och titta måste man juh.


Håret stod på ända på Ulrica.


Anna och Maria ser också ut att hålla på att blåsa bort.


Lite sjöbodar




Finaste Anna igen


Och fina Maria




Maria skulle känna på vattnet................


..................... och badade till slut fötterna.
Modig tjej, det var INTE varmt kan jag upplysa om.
Jag badade dock i grannens pool på söndagen.
Då blev det till slut riktigt varmt och solen tittade fram.


Saknar Öland massor, när jag ser dom här bilderna.
Öland tillbringade jag varenda sommar på, när jag var liten.
Många härliga minnen har jag därifrån.




Anna och Maria i blåsten.
Men även om det blåste mycket och var relativt kallt, så var humöret på topp.


Lite raukar




Med en RaukFröken längst upp.


Rejäla vågor




Anna, med Terezas lilla dotter Agnes.




En fågel.....................


.............. som häckade i skorstenen, så vi fick gå ut försiktigt varenda gång. 
Man måste ju ta hänsyn till dom minsta.


Avslutar med lite blombilder, från trädgården i Gnisvärd.
Det är i Gnisvärd som Ulrica har sitt hus och där vi bodde, när vi inte gjorde Visby och övriga Gotland osäkert.












Nästa helg åker vi igen.
Den här gången kommer det bli södra Gotland, som ska utforskas.

Kommentarer
Postat av: Anna.S

många fina bilder min vän :)

2011-08-12 @ 16:17:39
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Åsa

Så vackra bilder! Hoppas att ni får det riktigt mysigt i år också! :)

2011-08-12 @ 18:43:30
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Inkan o Ligan

Tack Anna

Det får vi säkert Åsa

Kram

2011-08-12 @ 20:19:09
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: carina

Vilka fantastiskt vackra bilder :)

Gotland är ett helt fantastiskt ställe, skulle gärna åka dit jag oxå :)

Kramis från mig och Izor♥

2011-08-12 @ 20:19:41
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ja det är jättefint och så mycket att se.

Kram Carina

2011-08-12 @ 20:21:17
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kärlek och Politik

Ahh Gotland är underbart!! :)

~Titti

2011-08-13 @ 11:19:06
URL: http://karlekochpolitik.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Håller med Titti

Ska bli så kul att komma tillbaka igen.

2011-08-13 @ 16:48:54
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0