ÄNTLIGEN

är jag i soffan.   *ler*
Låååång dag idag.
Började morgonen i sängen och gäspade.
Länge
Funderade minst tre gånger om jag skulle hoppa vattengympa och sova vidare.
Idag var det DEFINITIVT morgon när Madde körde sin första låt som börjar med "godmorgon godmorgon".
Ja, som ni förstår, så kom jag iväg på vattengympan.
Första av tre pass idag.
Efter vattengympa bar det iväg till Backstugan i Solna för brunch.
Idag tog jag ett aktivt, men rätt jobbigt val, att bryta min soppdiet och ketonfasen och äta en REJÄL brunch.
Jo, jag kan alla kommentarer och åsikter.
Man måste leva och allt annat.
Men just nu har JAG valt att "inte leva och njuta" om ni vill se det så.
Jag behöver av olika orsaker gå ner i vikt och det här är det enda sättet jag kan göra det på, förutom en operation. 
Och det varken får jag eller vill göra.
SÅ, åter till verkligheten.

Det var GOTT.
Deras äggröra är det godaste jag någonsin ätit.
Den är väldigt speciell.
Sen har dom en oströra eller vad det kallas som är jättegod.
Knäckebröd, ost, knaperstekt bacon, äggröra och nån form av sillröra tror jag.


Lax, lite mer äggröra, paprika, gurka och nån grön sak till laxen.
Ingen aning om vad det var, men jättegott är det.


Pannkakor med sylt och grädde
Ett måste


Fruktsallad


Till slut efterrätterna på riktigt.
Pepparkakstiramisu; gott men inte direkt tiramisu och jag föredrar den vanliga.
Blåbärspaj och nån form av choklad typ pudding.
Den sista har dock varit godare.
Lite besviken på den idag.
Den var liksom seg, så idag var den sådär.
Synd eftersom jag talade om för Lillemor hur himmelskt den smälte i munnen, vilket den inte gjorde idag.
Kladdkaka är nåt jag inte äter ute, då jag anser att min är godare än alla andras.  *ler kaxigt*


Kaffe efter all maten.


Tusen tack Lillemor för en underbar dag.
Tiden gick alldeles för fort.
Som vanligt.


Efter två timmar och tjugo minuter kastade jag mig i bilen för att träna.
Igen
Jisses
Magen full med mat och då köra ett 45minuter spinningpass var inte det mest genomtänkta jag gjort den senaste tiden.
Tankarna att låta bli var många, MEN jag genomförde passet.
Med bravur måste jag få tillstå.
Gjorde väl inte riktigt som fröken där framme sa idag.
Var inte den bästa eleven utan körde mer mitt eget något lugnare rejs.
Hade liksom bara två tankar i huvudet, ja förutom att skriva inlägg också.  *ler*
1 Spy inte
2 Kämpa dig igenom utan att dö eller nåt
Efter väl genomfört spinningpass tog jag ett 55minuter muskel.
När jag ändå var i farten liksom.
Uppvärmd var jag ju redan, så där behövde jag ju inte kämpa så hårt.
Även muskelpasset överlevde jag.
Trot eller ej.
Jupps jag är galen, men klart nöjd över dagen.
Har nyheter från Totte förresten.
OCH imorrn fyller min Alla Hjärtans Dag katt år.
Min encelliga varelse blir ett år äldre än idag.
Big Hug i förväg gubben.

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Ska inte tjata om att äta o leva livet, men jag måste bara konstatera att VILKEN PLÅTMAGE du måste ha som klarar en så stadig brunch direkt efter pulverdieten. Hade det varit jag som stoppat i mig så där efter en sopp period så hade min mage sett till att jag blivit sittande på porslinstronen med en hink i knät i minst 12 timmar.

2011-02-13 @ 23:32:48
Postat av: Inkan o Ligan

Nej för alternativet är att sitta i rullstol och leva livet om 10år och det kännns inte som ett alternativ. Några månader nu mot resten av mitt liv. Valet är lätt även om det är jobbigt just nu.

2011-02-14 @ 07:18:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Paranormal

Nice site, cool background. toni.

2011-05-15 @ 10:38:47
URL: http://paranormal.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0