Helfart Halvfart Nånfart Fuskfart Ingenfart

Idag var det Inspirationskväll på XTRAvaganza.
Först hade vi "sektträff" *ler* och sedan var det Tema Inspiration.
Idag fick vi prova gummiband och balansboll.
Riktigt trevligt var det.
Gummibanden lärde jag mig inget nytt, däremot på balansbollen.
SÅ, en sån gott folk vill jag ha när jag fyller år.
Gummiband vore nog kanon att ha på Landet, så det ska jag leta efter.

XTRAvaganza har ju några ledstjärnor dom går efter vilka är;
Mental Träning – ”Använd tankens kraft”. Vanor kan vara utmanande att ändra, med ett glödande mål och mycket motivation lyckas du se möjligheter istället för hinder.

Mental Näring – ”Njut av livet, det går inte i repris”. Humor, glädje och njutning hjälper Dig till framgångsrika resultat.

Rörelseglädje – ”Den bästa motionen är den som blir av”. Det är först när du hittat glädjen i att röra på dig som dina nya goda vanor kan skapas. Din hälsokonsult hjälper dig med ett enkelt rörelseprogram.

God Energi – ”Den goda energin är vårt bränsle”. Med enkla redskap som ”xtravaganzatallriken” når du Din målvikt och lyckas behålla den på ett effektivt och naturligt sätt.

Det här passar verkligen mig och jag är jätteglad att jag gått med.
Just den mentala biten har varit ett stort mål att få.
Att gå ner i vikt klarar vem som helst.
Egentligen
Det är SEN den stora biten börjar och då gäller det att vara mentalt förberedd.
Man får en skiva, eller snarare två, som man ska lyssna på regelbundet.
Jag lyssnar varenda kväll när jag lägger mig.
Egentligen ska man ha lurar, men jag kör via stereon i mitt sovrum.
Sen har man träffar man går på regelbundet och pratar.
Utbyter erfarenheter och lär sig en massa saker om hur man ska ändra sitt beteende bland annat.

Min överskrift är lite sant och lite humor.
Alltså, man kan välja helfart eller halvfart.
Går man på helfart äter man bara påsar och går man på halvfart så äter man så pass många kalorier att man fortfarande går ner i vikt.
Ja, så får man sina dip ibland och det är då det liksom blir ingenfart eller fuskfart.   *ler*
Det här passar MIG utmärkt och nej, ingen har bett mig skriva det här inlägget.
Dom är positiva och glada och peppande dom som jobbar och det gör mig både glad och motiverad.
Inga pekpinnar utan bara goda råd och glada hejarop.
Vem sjutton blir motiverad av sura kommentarer liksom.
PLUS att jag verkligen har kommit igång med min träning.
Jag har fått motivation, lust och VÅGAR dessutom prova lite nya saker nu.
En tredje sak.
Trot eller ej men jag tycker NÄSTAN att det är kul att styrketräna ?!
Iallafall är det helt okej.
Jag har hittills inte ens varit i närheten av att tycka om det.
Det som drar nu är att jag vet att just styrketräningen ökar fettförbränningen OCH håller i sig längre än all annan träning.
SÅ, jag VILL verkligen ha ett gym hemma så jag kan styra det mer själv och sen kan jag köra dom andra passen när jag vill och har tid och lust.
NU ska jag sluta.   *ler*
Det har varit en bra

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Önskar att jag hade din inställning till träning=D

2011-02-21 @ 23:00:05
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Hahaha tänk att vi skriver om samma sak, du o jag!

Lycka till i jakten på kg!

Kramizar

2011-02-22 @ 09:31:58
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0