Hjärtevänner och "lite" spyor

Det är precis vad den här dagen har handlat om.
Älskade Vitöras födelsedag och min älskade allra bästaste vän.
Frågade om jag fick komma över till Marie, Martin, Levina och Wilmer idag och det fick jag.
Jobbade först och åkte vägen om Xtravaganza och körde ett styrketräningspass.
Får ju inte missa min träning.   *ler*
Tog med mig en påse soppa och ställde mig bland alla andra bilar och lekte parkeringsplats ut ur Solna.
ALLA skulle visst fira Vitöra idag.   *skratt*

Väl framme så steg jag in genom dörren, hälsade på Martin och Levina som precis kommit hem.
Dom hade varit på gympa.
Kramade Marie och gav henne lite presenter.
Vitöra hade handlat en ask hjärtchoklad till UrMatte.




Matte och Vitöra har gemensamt köpt en "Me to you" mörk choklad.
"Me to you" är en av Mattes absoluta favvobjörnar.


Och Matte ensam hade inhandlat en liten påse med små chokladbitar av blandad sort.
Japp, jag har fortfarande en lika urusel mobil.  :-)


Och SJÄVLKLART en liten påse äkta praliner.


Sen hade jag tänkt att gå på toaletten.
Jag var sjuuukt nödig.
MEN, nåt fick mig liksom att avstå nån sekund eller två.
Levina klagade lite lätt på ont i magen och jag visste att kära familjen precis varit magsjuka.
SÅ, jag avvaktade och tur var väl det.
Ber om ursäkt gott folk, men detta är liksom livet i en småbarnsfamilj.
Levina tokspydde.
Upp kom middagens korv och makaroner.
I toastolen
Visst ser ni samma syn som jag ?
En Inka som sitter på toa ??
SÅ, jag väntade lite.  *skratt*
Levina tja, spydde en stund och Marie duschade sig, Levina och halva badrummet.
Martin satte sig under tiden och åt sin middag.
Gissa vad ?
Korv och makaroner
*skratt*
OCH, Marie är ju så söt så söt.
Har man varit ihop i 20år, vilket M&M har varit och har två småbarn, som dessutom varit magsjuka, är väl Alla Hjärtans Dag och firande lite speciellt om man säger så.
Kolla in det här.
Det absolut sötaste jag sett på länge.
DETTA mina vänner är KÄRLEK.
Falukorv i hjärtform
Nån som ställer upp och ger mig det nästa år ?  *ler*


När allt lugnat ner sig så fick även JAG en present.
Och det jag skrev ovan.
Det är det här allt handlar om.


Häromkvällen ringde jag Sanna och frågade;
- Kommer du finnas där ?
- Försvinner du ?
Svaret blev att;
- Nej, jag kommer att finnas här.
- Vare sig du vill eller inte.   *ler*
Tack snälla Sanna
Och det är det boken handlar om också.
Att jag fick komma på Alla Hjärtans Dag.
Bland hjärtfalukorvar och spyor.  *ler*
Jag vet att du kommer finnas där Marie.
För mig
Just nu pryder den sin plats i min bokhylla framför boken "Finn ditt inre lugn".


Just nu fyller "Hjärtevänner" den platsen i mitt hjärta istället.
Ett lugn
Tack !

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack själv älskade vännen!

Du är alltid välkommen, med eller utan choklad, med eller utan spyor ;)



KRAM

2011-02-15 @ 08:20:40
Postat av: Sanna Nikes/ Pumas/ Rambos Matte

Puss på dig!!!

2011-02-15 @ 09:17:51
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Fru Eriksson

Såå mysigt ♥-e inlägg /Kram Kram



Psst...Mirandanallen är min favvis mé ;)

2011-02-15 @ 16:46:33
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0