Mat

Det här har jag ätit idag.
Massor med grönsaker och en burk musslor.
*mums*


Shit, nu kom jag på att jag ju värmde lite tonfisk som fortfarande står i micron ?!?!
Ajdå.............................    :-(
Undrar om det var länge sedan jag lagade mat ?
På riktigt alltså.
Men jag är en jävel på att sätta på mixern och hämta jordgubbar ur kylen.   :-)
Hade visst tänkt att ha lite uppvärmd tonfisk och inte musslor, men det är bara typ 3 timmar sedan så jag kan nog ge den till katterna så blir DOM glada också.

Sen har jag plockat fram en kokbok jag fick av dottern för nåt år sedan och hittat en efterrätt jag ska göra till Millan på tisdag när hon kommer och hälsar på.
Finns massor med middagar där jag tycker ser goda ut.
Ska bara luska ut vad för konstiga ingredienser det är och i vilken hylla jag möjligen hittar dom i.
Har köpt balsamvinäger och försöker lista ut vad jag ska ha DEN till?!
Varför jag köpte den i första skedet ?
Ja men va sjutton, ALLA människor har ju det hemma !?
FAST, troligen vet dom vad man ska ha den till och inte bara för att uppta plats i kylskåpet så det inte ser så tomt ut.    Men vad vet jag?
Dom kanske också vill fylla ut sitt kylskåp med snygga flaskor.


Samtidigt med balsamvinägern köpte jag en sån där stril som är ekonomisk.
DEN vet jag hur den fungerar och vad jag ska ha den till.
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Den har har haft har nämligen gått sönder, vilket har inneburit att när jag vridit på den så har den sprutat vatten hej vilt på allt och alla.
På både mig och kissarna som iof haft det goda med sig att dom försvunnit från diskbänken.
Kanske borde ha den kvar ?
Fast, JAG blir så blöt också så det är ingen bra ide.
Att bli dygnvåt klockan halv sju på morgonen när jag klätt på mig ingår inte direkt i mina morgonrutiner.



Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Haha, kan tänka mig att det inte var så skoj att bli nerstänkt så tidigt på morgonen!

Attans med tonfisken, men tur för katterna;)

2011-02-20 @ 22:22:14
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Inkan, jag har också balsamvinäger och vet inte hur jag ska använda den!!! Jag fattar liksom inte vad det är. Balsam, ja, något man har i håret. Vinäger, ja, något man kan ha på salladen. Men kombon, nej, där gick jag vilse...



En sån där strilis har jag också haft, som gick sönder och blötte ner större delar av köket. Kul när de funkar, mindre kul när de inte funkar så att säga...



Kram

2011-02-21 @ 09:04:45
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Erica P

Balsamvinäger går bra att ha på sallad, göra salladssås på som du gör med vanlig vinäger, är jättegott med avocado och man kan reducera (koka ihop) det till en sås. Titta nu, en massa användningsområden! Hoppas katterna uppskattade tonfisken ;)

2011-02-21 @ 09:47:05
URL: http://finblackonyx.wordpress.com/
Postat av: Inkan o Ligan

tack Erica, en liten detalj där bara.

1 Jag använder inte vanlig vinäger för jag har ingen aning om vad jag ska ha den till.

2 Koka sås kan jag inte heller. Finns ju färdiga påsar liksom. ler

3 Katterna älskade tonfisken

:-)

2011-02-21 @ 09:48:40
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Erica P

Vinegrätt:

3 delar olja

1 del vinäger/balsamvinäger

Salt och peppar enligt smak

Eventuellt vitlök och lite dijon senap enligt smak



Häll allt i en skål och vispa ihop, lätt som en plätt!

2011-02-21 @ 10:45:39
URL: http://finblackonyx.wordpress.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Åååååååååååååh gullig du är.

Tack !!!

Nu kanske Millan kan få både mat, sallad, den där såsmojen och efterrätt.

weeeeeeeeeeeee

2011-02-21 @ 11:01:04
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Fru Eriksson

Thihi...

Men såå gott det ser ut /Kram Kram

2011-02-21 @ 11:37:55
URL: http://www.frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Shit va huslig jag känner mig.

Synd att inte ungarna fått del av detta bara.

haha

2011-02-21 @ 11:48:42
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0