PEDALhink

Jag har en fundering.
Jag har en pedalhink.
Den heter Brabantia och är inköpt på Bauhaus.
Den är rätt stor och rymmer tja, en massa liter typ.
Den dyra fina varianten av en sån här kostar 2000spänn ungefär.
Alltså, man har den för att kasta SOPOR i!?
Bara en fundering sådär när det gäller priset.
MEN, det var inte det jag skulle komma till.
Jag har haft den här PEDALhinken i säkert ett och ett halvt år nu.
Man SKULLE kunna tro att jag förstått vad ordet PEDAL betyder.
Efter så här lång tid liksom.
Prinsen använder den att sitta på mellan varven.
Ja, inte PEDALEN då utan själva hinken.
PRINSEN tycker den är för liten och att jag ska köpa en ny, större.
Men fortfarande har jag inte kommit till skott.
Ja, inte att köpa en ny utan att berätta det jag SKA berätta. 
Idag, IGEN lyfte jag upp locket med handen.
MÅSTE slå upp ordet PEDAL nån dag?!


En bonusbild på min älskling Tengel.
Mitt underbara svarta troll och döpt efter Tengel i Isfolket.
En av dom tidiga utställningarna när han var liten.
Han bor i Trollhättan idag.
Tengel har en egen kategori om ni vill läsa mer om honom.

Kommentarer
Postat av: Sanna Nikes/ Pumas/ Rambos Matte

Ja, vad är en pedal???? Det kan vi diskutera på landet nästa helg.... ;)



Kraammmmmmm

2011-02-21 @ 20:54:17
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Sanna Nikes/ Pumas/ Rambos Matte

Jag menade nu i helgen som kommer ha-ha. Min enda hjärncell jag hade kvar blev ansträngd av all motion jag fick idag...

2011-02-21 @ 20:56:06
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Calle

Strunta i pedalen, bara du använder de i bilen är vi alla nöjda!

Vilken fantastisk hårfärg, den blir jag sotis på. Längtar tills jag blir gråhårig, helst vithårig, så jag kan ha vilken hårfärg jag vill!

Jag länkade till dig, förresten, tycker att du passar bra där hos mig. Protestera om du vill. Kram!

2011-02-21 @ 23:00:37
URL: http://calleism.wordpress.com
Postat av: Anna

Nu fattar jag inte... funkar inte pedalen? Jag har en pedalhink i badrummet (Ikea, 49 kr, eller liknande, som jämförelse) och trampar alltid på pedalen. Dock är nog inte min lika hög som din, så man måste böja sig om man ska lyfta locket och det kanske gör att man hellre pedalar :)

2011-02-22 @ 08:13:50
URL: http://felicula.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

jorå, pedalen fungerar utmärkt.

JAG fungerar dock inte så bra för jag glömmer alltid att använda den.

ler

2011-02-22 @ 08:33:16
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0