TÄNK, vad mycket man kan använda en handikapplats till

Man kan;

Stå och värma bilen där; företrädesvis taxibilar och stora VAN:s.
Man kan vänta på moster, faster, morsan, brorsan eller bara en vän.  Självklart har moster, faster,morsan och brorsan sitt tillstånd hemma.
Har man en Ferrari så är det ju självklart att man får parkera på en handikapplats. Speciellt om man är kusin till kungen.
Annars kan man ställa sig där bara för att den helt enkelt är ledig.
Dessutom bli förbannad om man ber personen i fråga att flytta på sig.
Igår upplevde jag den hittills mest skojiga saken.
Var juh i Jakan och skulle äta semla på Sans Rival med Anna.  *mums*
Där finns det 3 eller möjligen 4 handikapplatser.
När jag kommer står det en stor van parkerad LÄNGS med alla 3 platserna !?¨
Himla bra att lyckas sno hela 3!! platser.
Jag är djupt imponerad.
Utanför simhallen i Husby finns det en person som använder handikapparkeringen som sin egna personliga p-plats. Han har stått där hela vintern.  Han HAR visserligen tillstånd, MEN det är inte meningen att man ska ha bilen stående där månader i sträck.
Nu i vinter när det varit så mycket snö och halt och isigt har det varit ett helvete att ta sig fram, så den parkeringen hade jag varit mycket glad över om jag fått använda nån gång utan att halka runt på isvallarna med livet som insats.  :-(

Den här sista meningen är jag ledsen att behöva skriva, men tyvärr är det så.
Det är BARA män (nåja jag skulle inte vilja kalla dom män iof för en riktig man skulle inte göra så) som parkerar på en handikapparkering.
JAG har hittills inte sett en enda kvinna faktiskt.

Jag byter mer än gärna med nån och tar en vanlig parkering.
Vi kan byta mina knän mot dina.

ELLER, så kan man ta en "promenad" med barnens farbror.
Herr Norrman var svårt sjuk för några år sedan.
Han stod på väntelista för att byta båda sina lungor.
Han gick med syrgas dygnet runt och att gå var i princip omöjligt.
Vid ett tillfälle skulle vi ut och äta lunch han och jag.
En mycket enkel sak för dom flesta människor, dock inte för Herr Norrman.
Jag kommer till honom och han packar ihop allt han ska ha med sig.
Bärbar syrgas i ryggsäck och lite annat.
Han andas tungt tungt.
Ut till bilen iallafall och fram till lunchstället vi skulle äta på.
Parkerar bilen, på en tom handikapplats, weee och går in på stället.
Väl där så går det inte så bra.
Herr Norrman får helt enkelt inte luft.
Herr Norrman är en relativt stor person och genom mitt huvud far det hur jag ska försöka få upp en Norrman från golvet och halvt bära honom till bilen igen.
En klar omöjlighet.
Han tar sig iallafall, vilt väsande, ut till bilen och vi sitter där länge länge.
Helt seriöst trodde jag att han skulle typ tja, ni vet.
Lunchen blev en sväng förbi drive-in på Burger King den dagen.
Har man upplevt detta så kan man omöjligt få in i sitt huvud hur någon kan ställa sig på en sådan här parkering utan ett tillstånd.
Det är helt ofattbart !


Kommentarer
Postat av: Eva

Godmorgon! Jag tror det är lathet och brist på respekt

som gör att vissa använder sig av handikapp platserna. Det har faktiskt hänt att jag högt kommenterat denna idioti när jag sett det. Brukar då få lite sura miner men går där ifrån med näsan i vädret.

Jag skulle gärna vilja läsa din andra blogg med. Ser det som en ära att få förtroendet att läsa en annars låst blogg.

Ha en ypperligt härlig dag.

Kram Eva

2011-02-11 @ 06:39:50
URL: http://thebitcheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0