Utomhusbilder

Det är inte så lätt att ta några bra kort för det är för mycket snö och nästan ingenstans att gå.
Kissarna är inte direkt samarbetsvilliga för det är kallt och då vill dom liksom inte vara ute så mycket.
Inte jag heller om jag ska vara ärlig.  *ler*

Grannens katt kom på besök.
Ja, inte Grannen Grannen utan Grannen som bor här permanent.


Välkomnandet var väl inte det allra varmaste så han bestämde sig rätt snart för att en fika och några bitar Pussi skulle det troligen inte bli.






Vitöra låg dock kvar och lät främlingen gå sin väg.


Prinsen var ute lite han också.
Dock är snö farligt, så han tog sig från altanen under huset direkt.
Kan iallafall jag säga att ikväll var han hela vägen i snögångarna in till grannen när jag var där och tände åt dom.
Både han och Vitöra lyckades smita in.
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig och mobilen är nuförtiden död.
Jag tog livet av den det sista jag gjorde när jag försökta fota Vitöra och Prinsen inne.




Vitöra är som vanligt ute mycket och ofta.
Visserligen i mindre portioner än han brukar vara, men betydligt mer än sina polare.








- Nu kommer jag Matte.
- Ta fram mat och lägg fram värmedynan så jag kan värma mig en stund innan jag går ut igen.


Funderade på grillat ikväll.
Ni får dock ta med en bit kött själva.


Men grillkol har jag.
Osnöad dessutom.


Sen sätter vi oss vid bordet härborta och njuter av vår mat.


"Finn katten"
Nånstans i bilden finns en katt.
Ser ni den ?
Mitt på dagen snöade det lite och det syns också på den här bilden.
Som tur var så snöade det inte så mycket.


"Finn annan katt" del 2.
Jodå, det FINNS en katt på den här bilden också.
Lovar


- Bandit, vart ska du ?


- Hit Matte.
- Det är så kallt ute i snön, så jag sitter här i fönstret och njuter istället.


Såhär ser studsmattan ut just nu.
Undrar om den verkligen överlever den här vinterns snö.
Jag kan inte snöa av den heller för jag hittar inte min snöskovel, vilket är ett rejält bekymmer.


Jag har dock varit nere i skogen och hämtat ved idag.
pst............. igår var jag in till grannen och snodde några plank av dom. men säg inget.  dst......


Det påstås att det finns Lodjur är i trakterna.
Jag kan säga att ;
- Jo, det finns Lodjur här.

Kommentarer
Postat av: carola

oj så många härliga bilder.



Tack goaste du för dina ord och att du kikar in, det värmer gott att veta att "ni" finns där ute.

Varmaste kramen

2011-02-25 @ 19:45:05
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Så härligt att tassa runt på egen tass även om det är snö! Njut och koppla av! Nosbuff

2011-02-25 @ 20:26:12
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Marie

Gud så underbart det ser ut! Saknar verkligen stugan och vintern precis som Vitörat verkar ha gjort!



Njut för jag gör det verkligen av dina fina bilder!

Kram älskade vännen!!

2011-02-25 @ 20:36:51
Postat av: Malin

Underbara bilder, roliga dom är kissarna att dom inte tycker om att vara ute i snön, men varför skulle dom, det är ju mycket mysigare inne i värmen :-).

Kram

2011-02-26 @ 11:09:11
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Anna & Nova

Mysigt på landet :) Tur att du lyckades elda upp temperaturen lite. Burr så kallt du hade det :)



Ha en fortsatt trevlig helg. kramar

2011-02-26 @ 11:44:01
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Gillar idén med att ha tvättställningen ute. Det lär ju ta till våren någon gång att torka tvätt där...



Kram

2011-02-26 @ 13:57:31
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Inkan o Ligan

Ja och det är därför den är fastbunden Therese

hehe

2011-02-26 @ 14:04:34
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0