- Ni FÖRSTÅR verkligen inte

hur OTROLIGT komplicerad en vanlig Icatur för en Inka kan vara.
Anna kommer ju imorgon och hon har talat om vad jag ska handla.
På min lapp stod följande:
Fetaost Arlas apetiva  *ler* dst.......  Anna jobbar på Arla dst.....
Kycklinginnerfile
Creme fraiche
Potatis
Sen lite saker till min bakning men DET klarar jag av att handla.
Vet exakt vad jag ska ha.  *skratt*
Och dessutom både var jag hittar det och hur varenda ingrediens ser ut.

SÅ, jag börjar leta.
Fetaost......... Arla.......... Apetiva ??
Hm..................... scannar av hårdosten lite snabbt.
Bara för sakens, skulle för jag TROR åtminstone att jag VET att DÄR finns dom inte.
Drar mig då vidare till där jag tror att den kan finnas.
Ja bland liksom nån form av ost i olika inläggningsvarianter och allt vad det nu föreställer.
Letar och letar och letar och ...................... ja ni förstår.
Funderar........ KAN det vara fårost tro ?
MEN, det har man ju i grekisk sallad.
Är det samma sak??
Fårost vs fetaost ??
Inte den blekaste, så jag vågar inte köpa den.
Letar vidare efter just ordet FETAost.
Ingenstans
*suck*
Färskost fanns också i samma hylla.
Är färskost samma som fetaost?
Tja, ni kan mitt svar va ?
Har inte den blekaste.
*dubbelsuck*
Anna är ju också liiite känslig för smaker också, så jag vågar liksom inte köpa vad som helst och seriöst, hur svårt kan det vara ???
Egentligen
Tja, heter man Inkan så ÄR det faktiskt katastrofalt svårt.  :-(
Ni anar inte hur många gånger jag stått på Ica Viksjö och funderat på vad sjutton jag ska ha, hur det ser ut och sen dessutom hur sjutton jag ska tillaga eländet.   *snyft*
Funderar länge
Ringa Anna ?
Fråga personalen?
Gör ingetdera
Känner mig som en jäkla idiot.
Till slut, när jag återigen scannat av hårdost, tubost och hyllan jag stod vid igen, en fårost, stoppade ner den i påsen och började gå.
Självklart förstod jag att ALLT är fel.
Det står vare sig Aptiva eller Apetiva eller vad det nu ska vara, Arla eller Fetaost på förpackningen jag har.
Går en sväng via en disk till jag hittade, där det ligger nån form av hårdost i små förpackningar, men inget jag är ute efter därheller.

När allt hopp till slut är ute, så stiger den fram ur dimmorna.
DEN disken.
Och som fjäll som ramlar från ögonen, så vet jag ju vad fetaost är ?!?!
Visst är det störtcoolt.
Här är den.  
Gud så duktig jag är.


Och för att inte krångla till livet alltför mycket med sallad, så köpte jag en färdig sådan.


Titta på den här härliga beskrivningen.
Ber om ursäkt för det suddiga.
Men läs, läs.
Vilka vackra ord.
INGET krångel med skölning och annat tjafs inte.


Jo, jag lyckades hitta kycklinginnerfile utan problem.
Jag har inte den blekaste aning om varför jag skulle köpa just den och inte kycklingfile, som jag vet var den finns och hur den ser ut, men inhandlad utan några jätteproblem är den/dom iallafall.

Efter mitt extremt jobbiga handlande var jag självklart väl värd en stor och god Latte från Espresso House.
Hur sjutton skulle jag klara av dessa ansträngande handlingar utan den underbara butiken ?!


Här åkte jag rulltrappan ner till garaget och bilen.


Nu har jag städat och sitter och vilar ut i soffan.
Om en stund ska jag baka Kladdpepparkaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0