Trettondagen 2011

Idag hade jag MRB-pass i Tensta klockan 12:00.
När jag gick in i hallen började det yra ute en del av snö.
När jag var klar med träningen så yrde det rejält och min bil var tämligen översnöad.
Hade en fundering att åka och handla, för Anna kommer på söndag och jag måste handla lite mat och dessutom ingredienser för kladdpepparkakan
Men med tanke på att jag knappt såg vägen framför mig, så lät jag bli.
Istället åkte jag hem och röjde runt lite.

Kikade ut på balkongen och synen som mötte mig var följande.


Det gick inte att se ett jota ut genom gallret.
Så mycket snö hade yrt in på det.


Alla ligg och sittplatserna var översnöade.


Självklart är det fullt med snö på golvet också, men inte lika mycket har kommit in idag som det brukar.


Drottningen, som redan gjort sitt lilla "rejs av bus" för dagen, sitter inne och tittar på eländet.
Går ju inte att gå ut i det här vädret heller.
DET överlämnar hon åt killarna.


Och killarna går ju självklart ut.
Lite fundersamma över hur deras normalt sett rätt snöfria balkong idag ser ut.
Prinsen tittar långt på snön som inte går att se igenom alls idag.


Vitöra syns nästan inte.
Han är verkligen ruggigt vit i sin päls.
Inte undra på att jag jämt fått såna fina kommentarer om den.


Ändrar man bara lite lite på inställningen i kameran så syns han nästan inte alls.  *ler*


Nå, Matte kan ju inte låta det vara såhär.
Stackars Ligan
Dom kan ju inte sitta på sina platser och se ut SÅ jag tog bort all snö.
Nästan iallafall.
Kan ju inte ta bort allt på golvet, men det mesta så dom inte ska använda det som toa istället.
Nu kan dom se ut.


Två timmar senare ser det ut såhär igen.   :-(


Det HÄR är den tomma asken efter superduperunderbart goda praliner.
Dom räckte faktiskt till idag.  hehe
Men nu är asken slut och nya tages tacksamt emot.  *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0