Tystnad + EN positiv sak

Fick mig en funderare idag.
Hade ett UNDERBART vattengympapass.
Ett av dom bästa på länge länge.
Kopplade verkligen av och njöt och var i NUET.
Även mina tankar var verkligen i bassängen, i kroppen och bara jag och vattnet och Madde och bra musik.
Gillar den som spelades idag stenskarpt.

Efteråt pratade vi lite.
Bland annat om tystnad.
Madde sa att hon ALDRIG har ljud på, inte ens en radio.
Jag har ALLTID ljud på, DEFINITIVT en radio.
Jag har radio även i badrummet och lyssnar.
Jämt
Men för att något återknyta till Hasseludden, som ju har en helt tyst avdelning, så när jag kom hem så satte jag inte på varken TV eller RADIO och det är så skönt.
Jag verkligen njuter av tystnaden.
Att bara vara.


Sen har jag också bestämt mig för att varje dag ta fram EN positiv sak.
Oavsett om dagen varit katastrof, så finns det alltid EN yttepytte liten sak som är bra.
Att befinna mig i den känslan och sluta dagen med det.
Att ta tillvara det jag har och glädjas åt det lilla.
ÅTERIGEN, jag återkommer till Annette.
Det går inte att låta bli.
Att inte glädjas och bli glad av att läsa hennes blogg, trots det sorgliga i den.
Tack Annette !

Kommentarer
Postat av: carola

jag älskar tystnaden.

Skulle kunna bo i en koja skogen själv jag:)



Hoppas du har en bra dag framför dig

kram kram

2011-01-12 @ 00:44:07
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Skat-Ann

Tysnad det är underbart. Sen jag "sprang in i väggen" så vill jag gärna att det är tyst, Spelar nästan aldrig musik eller har på någon radio hemma, däremot i bilen och på jobbet men låg volym,jag klarar inte "höga ljud" längre.

2011-01-12 @ 07:15:57
URL: http://skat-ann.blogspott.com
Postat av: Malin

Ååååå, Enjoy the silence, en kanonlåt, vilka minnen det väcker, men lyssnar jag på den så är det ju inte tyst,hm, ett dilemma ;-)

Kram

2011-01-12 @ 08:09:01
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0