BIS på Järva, helgen som gick

I lördags var jag på Kattuställning.
Gick frivilligt upp kvart i sex för att åka till andra sidan stan och bevista Järva Kattklubbs kattutställning.  *ler*
Järva är min hemmaklubb, som jag just nu har ett "litet" uppehåll ifrån.
MEN, jag åkte dit för att träffa Lisbet.
Min kära kära bloggvän i cyber.
Nu äntligen skulle vi träffas "på riktigt".
Inte "bara" i cyberrymden.   *ler*
Jag är så otroligt glad över min blogg, som har gett mig vänner över hela Landet.
Tänk, att på detta sätt kunna skaffa sig vänner.
Det är helt otroligt.
Först hade jag bara tänkt att åka dit och stanna en stund och sen runt lunch åka hem.
Nu blev det ju inte så.
Jag var hemma långt efter sju på kvällen.
Det var så otroligt trevligt att få träffa Lisbet, så jag stannade till slut hela dagen.
Att sen hennes underbara kisse gick och blev BIS, gjorde ju inte dagen direkt sämre.
Jag är såååå glad över dagen Lisbet.
Tack !!  och MegaKram
Här kommer några bilder på din underbara kisse "Flash Gordon".

Måste först visa en bild hur svårt det är att få till bra kort på en katt som har sisådär 1000 tazzar och ben.  *ler*
Detta är Flash Gordons brorsa Jazz, som han dessutom slog i panelen.  :-)


Superstolta Matte Lisbet med snyggingen Flash Gordon.
Bilden är "snodd" från Lisbets blogg.
Resterande bilder är mina.   :-)


Lite spänd och koncentrerad Matte med snyggingen.
Flash Gordon hade många hormoner som rusade runt i kroppen idag, men han skötte sig trots allt alldeles utmärkt.


Här är domaren Veikko Saarela som dömde Flash.
Helt underbar domare.
Mjuk och go me djuren och berättade bra.
Lite rörigt ibland, vem som skulle upp eller inte, men det kan jag ha överseende med om djur och ägare/utställare behandlas väl, vilket tyvärr inte alltid är fallet trist nog. :-(


Fick några hyfsat bra bilder, men hade kunnat få till några rejält bra när vi sat bredvid varandra och väntade.
Dock var han lite hormonstinn, så jag lät bli att trycka upp kameran i nosen på honom.  :-)




Det är underbart att se ditt fina leende Lisbet, efter det jobbiga året du haft.






I panelen


Sååååååååå stolt och glad Matte.
Han tog ju även BIV:en.
Du är sååå värd detta Lisbet !
Mister Gordon själv tar detta med viss ro.

- Vadå?
- Va skriker ni om ?
- Klart jag är snyggast.
- Det kan ju en amatör se.
- Eller hur Vitöra ?

Vitöra hälsar från sin avslappnade stil på balkongen att:
- Självklart grabben
- Det är bara dom konstiga tvåbeningarna som inte fattar liksom.
- Vi skogisar är störst bäst och vackrast.




Så himla gulligt skriven bedömning av domaren, med vissa ord inringat med hjärtan.  :-)


Föremålet för uppmärksamheten tar det hela med ro.
Ligger i buren och äter.   *ler*


Sen är jag lite osäker hur man tänkte när man hade jul-vintergranar som priser.
Mitt i sommaren liksom.  *skratt*
Den helt underbart braiga Paxborsten kan ni köpa från Lisbet.
Jag rekommenderar den varmt, för den här sjukt bra och nej, jag får inte provision för att skriva det här.  *ler*


Ja, sen kan man ju slappa i lådan också. 
Sötnöten


Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Underbar blogg och underbart inlägg, jag är sååå glad över att du kom och var med mig på utställningen hela dagen, tack för alla bilderna :)



Tusen Kramar från Lisbet

2011-07-22 @ 22:40:59
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Jättefin kisse. Sondotterns nyköpta Birma var där, gammelmatte hade fått låna honom för kullutställning.

2011-07-23 @ 08:00:54
URL: http://kathleensuppdateringar.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Vassego Lisbet

*Bezzie's och Magou's matte* då såg jag dom för jag satt precis bredvid när kullklassen bedömdes. :-)

2011-07-23 @ 08:02:58
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Det är MiloBeans enda utställning för han har en otillåten - jättecharmig - vit fläck längst ut på svanstippen. I övrigt var han naturligtvis den snyggaste i kullen

2011-07-23 @ 10:21:38
URL: http://kathleensuppdateringar.blogspot.com/
Postat av: Malin (och Stjärna)

Honom såg jag på Järva i söndags. Först blev jag väldigt fundersam och undrade vem som släppt ut min Stjärna ;) Kul att du lagt upp bilder på honom, nu kan jag visa Stjärnas dubbelgångare för sambon också.

Om Flashs matte läser här så säger jag stort grattis till fina resultat från helgen :)

2011-07-23 @ 11:45:22
Postat av: Inkan o Ligan

*Bezzie's och Magou's matte* sååå var det ja. Nu kommer jag ihåg.

Malin ska hälsa Lisbet. Och visst är han stilig? ler

2011-07-23 @ 13:27:34
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malin

OJ vilken snygg kisse!! Grattis till matte Lisbet, klart hon blev glad, vilken grej!

2011-07-23 @ 14:12:12
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Mia systeryster

Vilken snygging till katt, och vilken glad matte. Grattis till dom båda=D

2011-07-23 @ 20:28:48
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Malin ja man blir glad när man får ett BIS på en kat2-katt. Det är svåååååårt.



Ja han va verkligen en riktig snygging Mia

2011-07-23 @ 21:55:29
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lisbet Lindell

Tack så mycket för alla fina ord, Jag är sååå stolt över min fina kille :)



Kram till er alla!

/Lisbet

2011-07-23 @ 22:00:22
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Kjelle Bus

Matte säger att hon tyckte hon kände igen Lisbet , så hon var ju tvungen att kolla in på Lisbets blogg o hemsida.

Det visade sig stämma för vi har varit på samma utställningar i Skåne = den i Malmö o den i Trelleborg :)

Matte säger att jag och Mr Gordon hade samma domare i Trelleborg , det kollade matte upp i utställningskatalogen :)

Grattis till Lisbet o Mr Gordon !!!

2011-07-23 @ 22:02:52
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Kjelle Bus Matte nästa gång får ni hälsa. :-)

2011-07-24 @ 10:43:51
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0