En bok om korkade kundtjänster
Detta är det senaste i avdelningen nötter.
Skrivet till Sonys kundtjänst:
Frågan, som jag själv tycker är rätt tydlig, eller vad säger ni ??
hej, jag behöver en laddare/USBkabel till denna mp3-spelare. (här stod modellbeteckningen)
Var hittar jag en sådan ?
Mvh Ingrid
Svar från Sonys kundtjänst;
Tack för att Ni kontaktar vår tekniska support.
Ni kan ladda walkman via USB in till datorn. (eh jaha, ja de visste jag ju sedan tidigare då jag hade en laddare som jag laddade från MP3 till dator. Var dock inte frågan)
Det finns också en laddare från vägg till walkman, men den kan nog vara lite svår att få tag på. (min fetmarkering)
Modellen är: AC-NWUM50
Hjälp oss att förbättra vår service genom att fylla i vår kundundersökning:
http://support.sony-europe.com/contacts/emailsurvey.aspx?site=odw_sv_SE&casenr=26788582
Om ni har vidare funderingar som ni vill att vi hjälper er med, kontakta oss gärna igen.
Om det gäller samma förfrågan som tidigare, vänligen referera till ditt ärendenummer: 26788582
Med vänliga hälsningar
Annelie
Sony Support
Schysst Annelie, nu vet jag EXAKT var jag ska få tag på laddaren.
Jag går alltså till affären "svår att få tag i" och handlar den? :-)
Vi lägger inlägget under kategorin "positivism".
pst.............. ringer nu kundtjänsten och får ett snabbt svar av killen telefonen. Kabeln finns i en onlineaffäre och kostar ca 150kr. Check Klart strax köpt. :-) dst...........
Nu kan jag lämna tillbaka den MP3 jag köpte häromdagen på Netonnet.
pst.......... frakten gick på 179kr. 150kr var utan moms. Total kostnad blev 379kr??!
Hur fasen kan man ta 179kr i fraktkostnad på en kabel som väger under 20gram ???
Blir galen dst..................
Jag har fått en känsla av att de flesta företag nuförtiden enbart finns till för att jävlas med folk eller vara allmänt jobbiga. Jag försökte beställa biljetter från Swebus igår... Mer säger jag inte... (Aarrgh!!!)
Eh jo, man får lätt den uppfattningen Calle