Sista veckan på semestern

Ja, nu är det sista veckan.
Känns som om jag varit ledig hur länge som helst, vilket är både sant och inte sant.
Sammanlagt kommer jag ta ut 3veckors semester, fast jag inte varit fysiskt på jobbet på fyra veckor.
Jo, jag var ju där i förra veckan och gästspelade lite.
Men under tiden har jag jobbat en hel del, så kvar blir det då tre veckor att ta ut.

Veckan kommer att innehålla många roliga saker.
Idag ska jag sola och bada.
Solen skiner så fint utanför fönstret.  
Imorrn hoppas jag också på sol och badväder. En stund kan jag hinna med det.
Sedan ska Anna och jag fira finaste Ida som fyllde 1år i måndags.
Present inhandlades på barnaffär igår, plus ett antal rullar omslagspapper med Ior på.
Kostade en tia styck.  Super
Vi ska ta en tripp till chokladfabriken, för det vet vi att liten Ida skulle vilja.  *skratt*




På onsdag bär det av till Sätra Brunn.
Skrev om det i början på sommaren.
Nu har jag dock ändrat datum, i på onsdag istället för söndag.
SÅ, det blir onsdag till torsdag.
Ser jag fram mot massor.

På fredag tror jag det ännu är tomt ?   *ler*
Hoppas solen skiner så det blir mer sol och bad.
Lördag bär det sen av till Nybro och invigningen av Katthemmet Kompis.
Kommer troligen bli en lång och jobbig dag, för det tar ju en stund att köra, men det kommer det vara värt.
Söndag till slut så ska kidsen komma hit och äta mat med mig.
Ska bli så trevligt.
Jag ska få en TV av sonen och kanske blir det sedan lite övningskörning med dotter också.


Ja, sen är denna veckan slut.

- Och inte en enda dag på Landet, Matte??
- Eh, näää  :-(
- Sorry älskling
- Men det kommer, de kommer.
(Matte försöker le uppmuntrande)

Kommentarer
Postat av: Puma och Sixten

Hoppas du hittar ut till katthemmet kompis, vi har ju sett i tidigare inlägg hur du kan irra runt i skogen. Haha, men där har du såklart varit innan så det är nog större chans att det är vår Matte som irrar runt.

2011-07-26 @ 13:31:19
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

skrattar Nu förstår Ligans förvirrade Matte ingenting. Ligan skvallrr dock att Matte körde fel inte mindre än tre gånger dom första tre gångerna i Nybros eenda rondell.

Det finns ju bara en rondell och fyra vägar att ta. Alltså tre felkörningar.

Vår Matte gillar att köra runt och leta tror vi. :-))

2011-07-26 @ 22:47:15
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: madde

godmorgon raraste inkan :o)

låter som du kommer att få en underbar sista semestervecka! söndagmiddag med barnen är toppen. det har vi varje vecka; så underbart när de kommer varje söndag - min favortdag numera !

kramkram/madde

2011-07-27 @ 06:46:33
Postat av: Inkan o Ligan

Ja, ska bli en mysig vecka. :-)

2011-07-27 @ 09:01:01
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Puma och Sixten

Om det var ett tag sen er Matte var på katthemmet kompis så kan jag meddela att vägarna är ombyggda sen dess så nu får man köra genom 2 rondeller för att komma i rätt riktning. I första kör mot Växjö och i andra avfart Alsjöholm, så hoppas vi hon hittar.

2011-07-27 @ 16:12:02
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Jösses Amalia. Ligan suckar tungt och inser att Matte inte kommer vare sig komma fram i tid eller ens komma hem förrän i slutet av augusti. Vem ska nu mata oss ??? suck

2011-07-27 @ 20:25:53
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0