1-års kalaset och Inkan bekänner :-(

Så kommer nu en galen bildbomb.
Levina i väntan på paketen.


Barnens far är hemmapappa just nu och stod med dammsugaren i högsta hugg när jag kom.
Han fick min adress också, så han kan fortsätta där när han är klar hemma.  :-)


Sen var det paketöppning.
Koncentrationen är total.


Så är dom små paketen öppnade och det stora står näst på tur.


Vad kan det vara tro ?


Weeeeeeeeeeeeeee
En Ior-dräkt att klä på sig.


Levina var sååå glad.
Så glad så hon ville ha den på sig till dagis dan därpå.
Det fick hon inte.
Så jag tror inte den hemmajobbande fadern kanske är liika glad på MIG.
För Levina blev hemma.  *ler*


Nu har DAGENS födelsebarn vaknat.


Marie;
- Älskade unge.
- Jag älskar dig massor, TROTS att jag inte sovit en hel natt överhuvudtaget det senaste året.
Inkan;
Jag tror att det minsta Wilmer har vaknat är väl sådär en 4-5 gånger. 
Hade han varit min hade jag nog glömt honom på Ica eller nåt, mellan varven.  :-)


- Älskade Wilmer, visst är det lite Vitöra-varning på din blick ?
Men nyvaken och med två sprutor i benen idag, så får man vara Vitöravarnad.


Så är det paketöppning från mams och paps.
- Pappa hjääälp !


- Sådär Wilmer min son, nu klarar du det själv.


- Titta pappa, kanisevl.
Ja, så sa mina barn, när dom var små.


Dock fick syster Levina hjälpa till.
Lite


Ja, eller ganska mycket kanske.
- Levina, nu var det ju WILMERS paket.
- Ja, jag skulle bara visa.


Sådär, nu har Wilmer fått sin present.
Han lekte en stund med den och sen var tydligen nappflaskan roligare.


Fortfarande lite stirrande på den konstiga Tanten som dykt upp under tiden han sov.


Jaha, så fick jag massor av god mat.
Som alltid !
Men maten glufsade jag i mig med god aptit och glömde självklart att fota den.
Iallafall var det lax i ugn med dundergod sås till, plus ris.
Mums
- Tack Marie, nu tror jag att jag klarar av att laga den också.

Efterrätten missade jag dock inte.
Rabarberpaj med jordgubbar i.
Sååååååååååååååååååå himla gott.

- Du Marie, jag har hittat ett jättesmaskens recept i Ica-tidningen.
- Tror jag iallafall ?!
- Till Midsommar kanske ?
- Hoppas
- Champagnen ligger på kylning och glasen dom fina i silver, är packade.


Till rabarberpajen fick vi glass.
Både Carte D'or vanilj och Carte D'or choco chip muffin.
Det är nu bekännelsen kommer.
- Jag orkade knappt nån choco chip muffin alls ?!?!
- Stor sorg  :-(


Efter maten var det dax för mer paketöppning.
Levina beordrades att sitta i sin Sitt-Ior.
Än förstod hon inte varför.
Men snart skulle hon förstå.


Wilmer börjar nu att bli sitt soliga jag och öppnar eh, den fina plastsäcken med stor frenesi.
Jag kommer inte vinna nån inslagartävling med min fina svarta plastpåse iallafall.   *ler*


Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


- Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
- En Sitt-Ior.
- Till mig
Wilmer ser klart nöjd ut och Levina också.
När hon vad det led och ett utbrott senare, förstått att den var ENDAST Wilmers.


- Visst är den bara min Inkan ?
- Jupps gubben, bara din.
- Nu har ni varsin.


- Kolla syrran, jag har fått en EGEN Sitt-Ior.


- Tack Tant Inkan


Sen gjorde Levina och Wilmer ett Sitt-Iortåg.
- Kom igen nu syrran så kör vi.


Jupps, han verkar gilla den.


- Kram Ior
- Jag gillar dig.


- Puzz puzz


- Vill du också ha en Kram andra Ior ?


- Kolla Tant Inkan.
- Nu är dom två.


- Eh, och nu är dom tre ??


- Du finns på riktigt va ?


- Bra Inkan.
- Nu har ju jag och Dreamis varsin när kidsen sover.
- Bussigt av dig att tänka på oss.
- Och du, hälsa till mitt barnbarn från mig va.
- Hälsa att vi älskar honom.
- Tre mil härifrån.


Vitöras mormor Vilja.


Och Bandit ??!
Nääääääääääää, Vitöras MAMMA juh.
- Säger som min mamma.
- Jag älskar dig min son.
- Tre mil bort.

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Ior är BÄST hälsar matte. Nosbuff

2011-06-17 @ 22:13:10
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

Jamarns såå sööta Iorsar eller hur man nu säger i plural ??!!!

Söta minisar oxå :)

2011-06-17 @ 22:22:53
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: ☆Fru Eriksson

**Underbart**

/Kram Kram

2011-06-17 @ 22:39:09
URL: http://www.frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Ja hur säger man Ior i plural ?

DET är något jag får ta reda på. ler

2011-06-18 @ 00:11:16
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0