Landet är sååååååååååååå härligt

tycker Vitöra.
Och händelserikt;
tycker Matte.

Du Kjelle Bus,och andra "fina utställningskatter" plus alla ni andra,  *ler* se och lär följande;

Mattes kommentar;  Matte är glad att det inte var det hektiska uställningsåret 2009.
FAST, då målade Grannen med rödfärg och chasade stavas?? iväg Vitöra MÅNGA gånger.
Har jag fått höra så här i efterhand.
Vi kände inte varandra så väl, men Grannen hade fått veta att Vitöra var en fiiiiin utställningskatt och var livrädd att han skulle bli röd i sitt fina vita.  Matte garvar i efterhand, för hon hade ingen aning om Grannens vånda. *skratt*

- Jag är ALLDELES för ren idag.
- Det måste åtgärdas.
- Alla ni kissar som följer bloggen, såhär ska det gå till.
- Leta upp en riktigt barrig óch smutsig del av stigen.
- Om du inte får vara utekatt för din Matte eller Husse, så går det bra att först leta rätt på nåt kladdigt schampoo i badrummet och sedan rulla dig i sanden i lådan till exempel.
- Bandit säger, och Bandit har alltid rätt för Bandit är en MYCKET klok Bandit, att det är bara fantasin som sätter gränser på vad man kan hitta på.


- Sen rullar du massor.
- Fram och tillbaka, fram och tillbaka.


- Matte kom igen och rulla med mig.
- De rockar juh.


- Va ??
- Va de nymålat borta hos grannen ?
- Ojdå


- Men du Matte, dom hade inte satt upp nån "Nymålat"skylt.
(Vitöra försöker skylla ifrån sig)

- Som om du hade kunnat läsa den Vitöra ?!
- Nu förstår jag inte Matte?
- Hur  tänkte du där ??


- Äsch, nu går jag.
- Det är mode i sommar med randigt har jag hört.


- Förresten, har du inte sett hur vår kompis Leia ser ut ?
- Jag säger ju att det är mode med vita fläckar.


- Sen kan man faktiskt fundera hur Leia och Simba har det hemma hos sig.
- Matte, såg du MMSet vi fick på midsommarafton ?
- Jag tror inte dom förstått skillnaden mellan midsommar och jul liksom ??


Bandit, som är en klok katt, håller till hos grannen och äter.
- Duktig kille
- Du tänker på Mattes ekonomi.

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Supersköna bilder! Tack för utbildningen, vi ser och lär! Nosbuff

2011-06-29 @ 20:34:24
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Marie

Haha! Det är underbart!!!



Älskade Vitöra du har lärt dig väl hälsar mormor och mamma som ÄLSKAR den röda sanden vid stugan! Är man vit då så blir man rosa, feminint ska det ju va!

2011-06-29 @ 21:22:51
Postat av: Inkan o Ligan

haha Eller hur ?

Han kan bli rosa så galer Prinsen.

BögLigan ler brett

2011-06-29 @ 21:37:43
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kjelle Bus

Jag kunde oxå varit full med målarfärg om matte låtit mig följa med ut i garaget när hon målade golvet , men NÄÄÄ DÅ en annan fick sitta inne :(

Tack för lektionen i rullning , den ska jag göra nästa gång jag går ut !!! Blir det bra om man rullar sig i koskit först tror du Vitöra ??!!

2011-06-29 @ 22:30:19
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Koskit är SUPER.

Här är det så långt till korna tyvärr.

Men den lukten är mumma.

Kör hårt kompis !

2011-06-29 @ 22:41:07
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Grabbarna boys!

Dunderhärligt inlägg säger vi bara.

Vi skrattar och njuter när vi läser.

Kom och tänka på förra sommaren då Teo skulle på utställning och klatade in siig i knallgul målarfärg kvällen innan.

Som väl va så var färgen vattenlöslig.

Vov o kram!

2011-06-29 @ 22:54:50
URL: http://www.grabbarnaboys.blogspot.com/
Postat av: Mormor Vilja

Duktigt barnbarn, minns när jag själv skulle på utställning som barn och matte hade duschat mig så ren kvällen innan, ja du vet flera timmars pill innan alla strån ligger som matte vill. Hon svor en del över fetsvans också och använde en smarrig olja på svansen. Så när matte kom upp på morgonen så hade jag ju gjort henne en tjänst och smort in hela mig med olja från den fina flaskan i köket, för om man tippade den åkte locket av och jag gjorde som dig i pölen....

Matte grät, pudrade så det stod härliga till, svor och sedan pudrade mer och tja fick bedömningen: Excellent preparerad! (av en av de kinkigare domarna)

Men jag har inte fått göra om det sen dess...

2011-06-29 @ 23:55:35
Postat av: Gunilla och Frasse

Haha, underbart inlägg, underbara bilder! Funderar på att ställa ut Frasse för han är alltid ren och fin, bara en liten gråton på tassarna efter gårdsrundorna. Fast tyvärr finns det en del "kroppsliga" komplikationer - volymen är nog aningen för väl tilltagen för att han ska platsa på KATTwalken :-)

Kramar och tassklappar

2011-06-30 @ 08:08:44
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Hrmf, nu blir vi förnärmade här. Bilden på julen var inte för att vi blandar ihop. Det var för att det är ENDA bilden vi har på någon högtidlig tid här... Med djur alltså!



Jag hade kämpat i timmar med blommor i håret och krans på tassen eller hur det var. Men inte en enda av djur-kräken satt still så förtvivlat letade jag i mobilen efter någon högtidlig bild...



Kram

2011-06-30 @ 09:55:44
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Inkan o Ligan

skrattar

Officiell ursäkt delas här ut. ler

2011-06-30 @ 09:57:25
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sol-Måne

Underbart Vitöra. Skogispälsen är ju som en magnet som drar till sig barr och växter så det fungerar ju även bra som kamoflage vid jakt.

2011-07-01 @ 07:45:09
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Sigrid

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-10 @ 23:39:24
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Inkan o Ligan

Sol-Måne Ja, bra att ha massor av barr i pälsen. ler

Sigrid En kompis har bitvis gjort den åt mig.

2011-07-10 @ 23:49:07
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0