Jag är NEGATIV och STOLT över det !

Jag har lämnat blod på KS sedan jag var 18år och 3månader.
Jag jobbade nämligen där från jag var 18 rätt länge, så det var så lätt att bara slinka in.
Har sedan haft uppehåll när jag varit gravid bland annat.
Sen kom jag ur fas ett tag och började gå på Fridhemsplan.
Tror den heter Fridhemstappen eller nåt.
Nå, dom hade lite problem med mina blodkärl så jag har inte gått på länge, vilket jag tycker är tråkigt, för jag anser att man ska ge blod om man kan.
Jag har ju jobbat på en intensivvårdsavdelning och sett ett och annat och vet hur väl blod behövs.
Idag stod det iallafall en blodbuss utanför jobbet, så jag tänkte att sjuttsingen, jag går ner och provar iallafall.
Jag är ju universalgivare 0- som kan ge till alla och det är ju kanon.
För andra liksom.
Så, sagt och gjort så smet jag ner och si, det gick ju klockrent.


Så nu sitter jag här med ett stort plåster igen¨, ett pyttelitet hål och inga blåmärken.
Det är rätt lustigt för dom här nålarna är ju rejält tjocka och hon som stack mig häromdagen gjorde ju det med en vanlig för blodprov som inte alls är speciellt tjocka.
Men dom är ju i regel sjukt duktiga på blodcentraler.
Utom dom på Fridhemsplan kanske, för jag hade nån form av notis i min mapp där det stod att jag var svårstucken, det vet jag.
Varje gång jag kom så sprangs det runt och pratades och donades dom sinsemellan och ja jag kände mig inte jättevälkommen dessvärre.  :-(
Jaja, jag är sjukt stolt idag över att jag lyckades släppa ifrån mig några deciliter blod och göra nytta.


Nu sitter jag i sängen och lyssnar på en stilla Yasuragiskiva och känner lukten av maten som kokar i köket.
TACK Millan !


Kommentarer
Postat av: madde

bra jobbat! främst med blodgivningen och att du kom och var med på tokiga/roliga vattengympan...

ha en mysig fredag (är du sugen på mer vattengympa så finns jag i tensta idag 30min kl 1330 och imorn kl10 vanligt pass,,,)

kramis

2011-03-04 @ 06:34:42
Postat av: madde

p.s vi "negativa" blodgivare måste hålla ihop (ler) isverige finns det endast 6% som har minus 0 som blodgrupp...

2011-03-04 @ 06:36:26
Postat av: Inkan o Ligan

Jupps, de måste vi.

haha Ja passet igår ska jag skriva om. ler

Och jag kommer inte idag, jobbar :-( ,men imorrn. :-))

2011-03-04 @ 07:20:07
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0