Levina och Wilmer

Efter ett enormt stök, så kom jag en kväll fram till Märsta.
Det hade hänt en olycka vid Bredden och varenda väg var tillkorkad.
Motorvägen och alla kringliggande farleder och småvägar såg ut som parkeringsplatser.
Jag höll verkligen på att ge upp.
Pratade med Marie i telefonen som;
1 Pratade med mig
2 Passade två barn
3 Lagade mat
4 Försökte få sin man M att förstå vad vi höll på med.
Jag kan säga att det sista va klart svårast. *fniss*
Jag förstod att Levina skulle bli jätteledsen om jag inte kom, så jag gjorde mitt bästa.
Det tog väl sisådär två timmar, men fram kom jag till slut.
Det kommer bli en enorm bildkavalkad.
Wilmer, som nästan ALLTID är glad och ser ut såhär.
Eftersom jag vet att Matte Marie tar detta på rätt sätt, så säger jag såhär;
Levina är en mycket klok ung dam, medans bror är en glad skit och har en viss Vitöravarning över sig.  *ler*
Goaste Wilmer




Försökte en lång stund få till ett bra kort på Wilmers häftiga mössa.
Wilmer är inte bara konstant glad, han är också ett lealöst kvicksilver.


Efter maten var det paketöppning.
Tant Inkan klarade helt enkelt inte av att vänta till jul.  *ops*
Levina sitter i sin Sitt-Ior och öppnar..................


................ en Käpp-Ior.  :-)


Som brorsan blev blixtförälskad i.
Det går att puzzas med stor napp i munnen.
Ior fick sig MÅNGA puzzar av Liten Wilmer den här kvällen.


I mammas famn med ett stadigt tag om Ior.


Ett grepp han behöll länge.
Sitt-Ior i ena handen och Käpp-Ior i den andra.


- Hejdå, nu går Ior och jag en sväng.


- Suck, vad ni håller på.
- Vilken tur att Inkan tog med sig några mjuka leksaker hon lånat av min Matte, så jag får vila huvudet lite.
- Det är enormt jobbigt att vara barnvakt hela tiden.
(Dreamis ligger oftast mitt i smeten av barn, leksaker, Iorfigurer och Inkor)
(Väldigt glad över att Inkan inte släpar med sig hennes barn Vitöra)  *ler*


- Suck
- Är ni roliga nu Inkan och Matte Marie ?
- Jupps Dreamis, även vi stora måste få leka lite.
- Hihi


-
Ior, visst är dom bra jobbiga ibland.
- Ja inte dom små då, utan dom stora.


- Inkan, jag lånar din dunväst ett tag.
- Den är så skön att sova på.
- Det går bra Vilja.
- Sov du


Sen var det baddax för di små.




Wilmer reste sig upp, halkade och höll på att stå fullständigt på öronen.
BREDVID baljan
MEN, inte blev han speciellt uppskakad för det inte.
- Ojojoj morsan, såg du ?
- Jag höll på att göra en saltomortal. (med visst förbehåll för att Wilmer vet vad en salto är)
(knappt Inkan vet, som har ett barn som gjort det sen hon va typ 3)


Ja, sen va han lika glad för det och visade den fina gula badankan.  *ler*


En mer eftertänksam Levina i badet.


Vilja hittade sen påsen jag hade med mig, sedan hon tröttnat att sova på min dunväst.


Finns ju inget som går upp mot en prasslig och mysig påse.


Finaste Dreamis


Sen fick Inkan värsta finaste underbaraste katalogen, En Teddykompanietkatalog.
Ett himmelrike att bläddra i för en Inka.
Jisses vilka ljuvliga saker det finns.
Snart jul, snart jul.  *ler*

Kommentarer
Postat av: Gunilla och Frasse

Underbara bilder, man blir så varm inombords när man ser de glada små ansiktena - med och utan päls :-)

Så jobbigt med bilkaoset, tappert av dig att kämpa dig fram ändå. Stockholm kan väl vara rätt knepigt att umgås i, avstånden är ju så stora.

Ha en fin helg!

Kramar och tassklappar

2011-10-08 @ 12:36:19
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Anna.S

Underbart kämpat i bilkaoset till så superfina ungar och katter :)

2011-10-08 @ 15:10:36
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Inkan o Ligan

Gunilla och Frasse tack Kra,

Anna dom är så himla fina.

2011-10-08 @ 17:30:43
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Åh, vilka ljuvliga bilder. Spralliga och glada barn och mysiga missar. :)

2011-10-09 @ 19:50:25
URL: http://gunsan1958.wordpress.com
Postat av: Marie

Tack älskade vännen för att du orkade kämpa dig fram och tack för en härlig kväll (som alltid när du kommer! )Och jo jag förstår precis vad du säger om fisarna! Levina är en skärpt något eftertänksam tjej medan Wilmer tja han är GLAD!

2011-10-09 @ 21:00:54
Postat av: Inkan o Ligan

Gunsan dom är underbara

Marie tack själv !!!

2011-10-09 @ 22:13:04
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0