Mollger och Cheesecake

Idag var det dax för Ligan att få sin tredje Mollger.
Hur gärna jag än vill spara den, så går det inte.
Alltså, Prinsens klösträd som han älskar så mycket.  :-(
Det är sååå skitigt och har sett sina absolut bästa dagar för ett bra tag sedan.  :-((


MEN, innan Mollger installerades så var det fika.
Lillemor, som Ligan fick fina Mollger av, måste ju utfordras först.
Ni minns kanske inlägget om Lillemor och Stål-Henrik.
Kakan


En del av smeten röres ihop i soffan igårkväll.


Andra delen av smeten vispas ihop.


Botten, med rostade havregryn och digestivekex.


Färdigt resultat, dock utan hallonen.


Här sitter Lillemor och jag och mumsar.
Alltså, den va sjuuukt god.
Lillemor hade nåt fint uttryck från fina matprogram, hur smakerna liksom ramlade in i varann.
Jättejättegott
Ska fila lite på den till nästa gång bara.
Marianne, jag ska spara till nästa söndag.
Som tack liksom  :-)


Sen pratade vi och pratade och pratade.
Lite om nåt annat och mycket om katter.
Precis som vanligt
SÅ, till Mollger

- Öh Matte, heter jag Mollger ??
- Öh, trodde att jag hette Vitöra.
- Öh alltså, är det inte det du brukar ropa ?
- Älskade Vitöra, det är mojängen du LIGGER på som kallas Mollger.
- DU heter fortfarande Vitöra.

-
Öh, aha


- Höjden är okej Matte.


- MEN, jag får ju inte PLATS.
- Finns det inga större ???


- Men gubben, det kommer ju vara flera därute på balkongen.
- Då kommer du få plats vettu.


-
Vi tycker det är bra Matte.
- Schysst utsikt


Här ser ni alla tre Mollger.
Har funderat på om jag ska såga av översta delen av den ena, men vi får se hur det blir.
Tack !  Lillemor

Kommentarer
Postat av: ☆Annmi

Naw,så mysigt ni har med era Mollger/Jam & Kram

2011-09-04 @ 21:28:48
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Hallon, gud vad smaskens, det finns inte här tyvärr....Vad fint du har på din balkong för dina katter, vill också ha... kram Åsa.

2011-09-04 @ 21:52:42
URL: http://asathelin.blogspot.com/
Postat av: Lillemor

Smakerna gifter sig med varandra var det tjusiga uttrycket juh ;))

På svenska = Jäkligt gott!



Trevligt att det finns katter som har vett att uppskatta en Molger. Här hemma var den ju endast godkänd som avstampningsplats vid kattrusningar.

2011-09-04 @ 23:07:38
Postat av: Inkan o Ligan

Annmi dom älsksar sina Mollgrar eller hur det nu kan bli i plural. ler

Åsa först tänkte jag att "det är ju bara att kolla i frysboxen" tills jag kom på vilken Åsa jag pratade med. ler Stackars du Dricker det i smoothie nästan varje dag.

Lillemor såååå hette det ja. hihi

Ja, mina är så tacksamma för dig.

2011-09-05 @ 08:05:32
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Vad mysigt du har gjort för katterna!!

Kul att du också gillade cheescaken. En av de godaste , enligt mig, tala om ifall du lyckas göra den ÄNNU godare=D

Kram

2011-09-05 @ 09:26:47
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Tur att det är Mollgerparad på balkongen så att hela Prinsen får plats. :) Kurr och burr.

2011-09-05 @ 19:45:29
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: mooch

Är det inte konstigt att det minsta och mest slitna klösträdet ofta är det mest populära?? Har samma sak hemma. Mollger x 3 gör sig fina på balkongen!



"Smakerna ramlar in i varandra". Den tyckte jag var bra!! =)

2011-09-06 @ 09:48:33
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

garvar Ja de va inte ens i närheten av att vara rätt heller. :-)

2011-09-06 @ 09:58:36
URL: http://inkantranar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0