- Kära Simba

- Jag har bara en sak att säga till dig.
- Sätt dig i första bästa taxi och kom hit.

Vad är nu detta ???
Jo, ett skräckexempel på en stackars katt som LIDER.
Som har en URSNÅL Matte och Husse.
Jag fick ett sms från Stackars Simba igen idag.   :(
Stackars stackars Simba.
Vill ni veta vad det stod ?
Klart ni vill.

Såhär skrev han i sista messet till mig.

- Hade du inte haft en massa katter hade jag frågat om jag får bo hos dig. Hörde rykten om att du hade svängdörr till balkongen - det vill inte mina snåla päron fixa.

- Simba, snälla, sådär kan du helt enkelt inte ha det !!!
- Kom hit nu meddetsamma är du snäll.
- Du får plats du också.

Såhär ser stackars Simbas liv ut.
Här ligger han, FULLSTÄNDIGT slut efter att ha hållt tomten ren från kraxande stora skator och kråkor och annat otyg.


Till saken hör att i den här familjen finns det även en hund.
En rottweiler
Som ju är nån form av vakthund sägs det.
- Ser det UT som en vakthund ???
- Som vaktar ??


- Nä, tänkte väl att ni skulle säga det.
- Nej alltså
- Och dessutom så måste dom säga till den här vakthunden hur hon ska ligga.
- Så hon inte hamnar åt fel håll liksom.


- Under tiden som hunden roade sig med såna där aktiviteter så tog min Matte och Husse med mig till en hemsk stickis.
- Här ligger jag och är fullständigt vettskrämd.
- Min Husse och Matte har inte ens råd med en VETTIG stickis.
- Ser ni vad jag ligger i ?!?!
- En kartong liksom.
- Dom har inte ens riktiga burar på det här stället.
- Suck


- Under tiden ligger den där vaktande saken vid en varm brasa och gonar sig.


- Och VAD tror ni min Matte och Husse gör ??
- Jo, DET ska jag strax visa er.


- Söta Simba, jag betalar taxin åt dig.
- Du KAN helt enkelt inte bo i det där huset en enda sekund till.
- Din Matte och Husse är inte bara snåla, dom DRICKER medans du jobbar hårt.
- Kattlucka är alla katters RÄTTIGHET.
- Skynda dig nu.
- Puzz o Kram Ligan och Ligans Matte.


Ni kan läsa lite om stackars Simba på andra ställen i bloggen.   :-(
Simba
Ligan utbildar Simba
På besök hos Simba
Kloka smarta Simba

Att Simba gjorde sitt bästa för att äta upp Prinsen förra sommaren, är inget vi lägger så stor vikt vid idag. :-))

Kommentarer
Postat av: Kim

Det var mysigt men riskabelt. :p

2011-04-16 @ 06:56:18
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Stackars Simba, vilken hård tillvaro han har. :) Just vettisbesöket lät inte så skoj, men den där braskaminen skulle vi inte haft något emot att ha hemma. Kurr och burr.

2011-04-16 @ 07:34:23
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Verkar vara klokt att Simba kommer till er, så hårt som han har det! Det går ju inte för sig, har man dessutom en skällis i sitt hus som inte sköter sitt jobb så är det inte så mycket att snacka om.Nosbuff

2011-04-16 @ 08:41:58
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: ✫Annmi

Naw..Söta Simba ♥

/NosPûss!

2011-04-16 @ 10:04:25
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Kjelle Bus

tittar med STOORA ögon Trodde inte det fanns nån som hade det värre än jag ??!!

Stackars Simba !!!

2011-04-16 @ 10:24:58
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Fler som heter Simba ser jag. :)



Är inte förvånad att skällisen behövde en skylt för att veta vilken sida som är upp. fnissar



Nosgos

2011-04-16 @ 19:21:04
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Frasse

Tur Simba har någon att vända sig till i nödens stund. Men man kan inte fly från sina problem, här verkar det handla om maktbalansen i familjen. Frågan är, ska en skällig som inte vet vad som är upp eller ner få ligga och lata sig medan en intelligent och skötsam katt tvingas till stickisen? Hög svansföring och höga protestjam rekommenderas! Och kanske en och annan klospets i skällisen :-)

Tassklappar

2011-04-16 @ 21:07:19
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Inkan, nu har du väl slagit dig... Eller är det jag som har avslöjat för mycket om vårt liv... Ja, så här har vi det i alla fall hemma... Simba vaktar och tar hand om tomten medan hunden sover framför brasan och husse och matte dricker öl.



Simba vill flytta till dig om det inte var så att du hade katter, han är lätt allergisk mot dem.



Kram!

2011-04-18 @ 10:18:22
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Inkan o Ligan

ler

Underhållande är det iallafall.

Har stackars Simba pälsallergi ??

Stackarn :-((

Kram

2011-04-18 @ 10:23:42
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0