Nyårsdagen, År 2078

Så är det då Nytt År.
Men hm..... vad skrev jag nu ?
År 2078?!
Jo, det måste det vara..........  Jag lever i framtiden..............  Kommer strax till det.

Låg länge i sängen imorse.
Det var ju trots allt Nyårsafton igår och kvällen blev hyfsat sen.
Men till slut tyckte Ligan att det var dax för mat, så jag masade mig upp och gav dom frulle.
Tog en dusch och rensade lådor.
Kikade sen på gradantalet och konstaterade att det var bara en ynka minus.
SÅ, det var bara att ge sig i kast med balkongen.
Ligan har ju använt den som toa !!??   *sur som få på dom*
Det har ju inte gått att få bort när det varit så kallt, men nu gick det med lite hackande.
SÅ, med spade och hink i högsta hugg så började jag rensa därute.
Ni får se en bra bild.  Besparar er en där det är fullt med en massa skit.  *urk*


Den ställningen som stod i hörnet där har jag nu flyttat på.
När jag har lite mer ork så ska jag bära ner den och kasta den, men just nu får den stå kvar därute.
Eftersom bottenplattan är klädd så tror jag att det hamnat kasspiss på den och då spelar det ingen roll hur mycket jag än gör rent. Lukten kommer iallafall att finnas kvar.


Sen kommer vi till det mest korkade.
Det är ju SYND om Ligan som då inte har nåt att sitta i hörnet där och spana på.
SÅ, Matte hämtar en annan Molger, som stått i förrådet och egentligen väntat på att slängas och ställer ut den på balkongen.  Står på knä i snålblåsten och snökaoset, för det har vi haft idag, och spänner fast den så den inte ska rasa och göra nån Ligamedlem illa.
Ja, jag lider helt klart av nån allvarlig störning.
Eller så bryr jag mig bara om mina djur.
Fast lite störd är jag och som tur är så har jag djuren att skylla på.  *skratt*
.

- Matte, jag lovar.
- Det var inte jag.
- Jag går på låda inne.
- Lovar


Ja, jag vet faktiskt inte vem eller vilka det är.
Nu har jag återigen sprutat där ute.
Inte för att jag tror att det hjälper, men iallafall.

När jag sedan var klar med sanering av balkong så begav jag mig glad i hågen ut för att handla.
Trodde jag ja?!
Herregud
Vad har jag sysslat med dom sista 30åren.
Bott i en kupa i dom mörka skogarna i Småland eller ?!?!
Vart jag än åkte så mötte mig följande:
Helgens öppettider:
Nyårsdagen STÄNGT

Jaha................. jag som hade laddat plånboken och var på bästa köphumör.  *sur*
Åkte till Ica Viksjö för att inhandla lite choklad i deras delikatess-choklad disk för att mötas av samma sak där.
ICA var öppet men disken för choklad, tårtor och andra godsaker var stängd?!
Vad göra ?
Skulle ju inhandla den till en "hemsk tränare"  hehe
Som ju fyller år idag.
SÅ, jag frågade mycket snällt med min bästa ledsen-hund look och undrade om jag inte kunde få handla en ask iallafall och jo det fick jag.
Älskar Ica Viksjö
Nåt dom har så är det serviceminded personal.
Heja er
SÅ, ni förstår nu kanske orsaken till årtalet däruppe.
JAG tror nämligen att År 2078 så kommer alla affärer att vara öppna på Nyårsdagen.
Alla människor kommer vara glada, pigga, nyktra och fruktansvärt köpsugna och då måste ju affärerna vara öppna för oss.
Visserligen kommer JAG inte kunna handla då.
Jag kommer ju vara 117år.   *ler*

Jaha.... efter min trista utflykt utan att få nåt handlat åt mig själv så körde jag stalkinggrejjen igen.
Idag kände mig mig VERKLIGEN som en stalker.


Åkte iväg till Madde för att lämna hennes present.
Fick träffa gosevovven och pussa lite.
Hoppas din kväll blev trevlig Madde.

Efter presentlämning åkte jag hem igen.
Fanns ju inte så mycket annat att göra.
Nu sitter jag i soffan.
Har tänt mitt fina ljusbord och njuter av lite TV, datorbloggande och ett och annat kattgos när nån av dom har vägarna förbi mig.

Ett bildbevis på
1 ATT Ligan fått myntamöss i julklapp
2 VEM som tog allihop
Kolla in färgerna så ser ni.


- Ops, är Matte ute och springer med blixtsaken nu igen.
- Inte bra inte bra, när jag nu snott alla myntamössen.


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

"Fniss" Du är ju underbar! Och det är ju självklart att kissarna måste se ut!! Nosbuff

2011-01-01 @ 20:32:02
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Svar: Din kommentar fick jag läsa om några gånger. Vad fel det kan bli, när man betonar ord fel. Jag läste inte fin-skorna, utan läste det som finskor-na (alltså kvinnor födda i Finland). Så tokigt det kan bli!

2011-01-01 @ 21:12:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Junitjej

Svar: Du gjorde inget fel alls. det ska inte vara något bindestreck. Jag skrev med det för att visa hur jag läste ordet.

2011-01-01 @ 21:24:22
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Max & Måns

Även om det varit många "Inkan" inlägg här.

Har vi aldrig tvivlat på att du inte bryr dig om Ligan!!!

Nosbuff och God fortsättning

2011-01-01 @ 21:29:35
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: madde

tusen tack rara inkan din present blev jag sååå glad över! du är så rar och vänlig! chokladen kommer jag öppna och äta av när ingen annan är hemma (ler) ljuset är redan tänt och vi myser här hemma nu när alla åkt hem. än en gång STORT tack för din snabbvisit hemma hos mig (dock är jag lite ledsen över att jag inte kunde bjuda dig på fika eller nåt då vi var fullt upptagna med att laga mat till kalaset...)



vi ses allrabästaingrid! kramkram/madde



2011-01-01 @ 22:10:06
Postat av: Bettan

Har 2 altaner på sammanlagt drygt 60 kvadratmeter som är ombyggda till katt-rastgårdar. Våra 4 katter äääälskar den mysiga vita kattsanden som föll från himlen den 22 november och som sen fyllts på tills det nu är ca 1 meter djupt.

Kattlådorna inne behöver bara krafsas om det är väääldigt kallt ute eller om det är tö... Våt kattsand är inte så trevligt, tycker dom.

Framåt våren kommer det som gömts i snö fram och då är det bara att börja mocka! Så var du glad att du bara har en balkong...! ;-D

2011-01-03 @ 15:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0