Gästerna och Bakverken

Iallafall några av dom för alla tror jag inte kom med på bild faktiskt.
I denna vändan hade sonen hand om kameran nästan ända till slutet.
Tack älskling !

8djurballonger i bästa Inkanstil.
Krokodil, Elefant, Giraff


Här är en bild på dom färdiga kakorna från formen jag visade i ett annat inlägg.
Kika längre ner i detta inlägget så ser ni.


Det blev grymt mycket smet och i den här formen fick det bara plats 12rosmuffins, så jag gjorde vanliga muffins till resten av smeten.
Den skulle nämligen vara inne i nästan en och en halv timme och halv nio i fredagskväll orkade jag inte med så mycket mer.   *ler*


Här rivs det i lådor och skåp för att hitta fat och skålar och annat att lägga upp bakverken på.


Jag gjorde ju några kakor och hade inte tillräckligt med formar, så då får man vara lite uppfinningsrik.
La bakplåtspapper och tog ur kakorna från dessa.


Inte helt lätt dock och en hel del goda råd, glada tillrop och med tungan rätt i munnen så lyckades vi med några iallafall. Jag och Sanna jobbar med Kanel och Kardemummafudgekakan.
Linda i bakgrunden.


Tavellisterna med blandade kort.
Lite djur, lite Ior och hans kompisar och mina älskade barn.


Prinsen spanar




Han jobbade en liten stund även som inkastare och anvisade sittplatser.
- Kom in kom in Kära Gäster.
- Här finns än sålänge gott om plats.
I övrigt så hade Prinsen vissa problem med en viss 2och1halvtåring.  *ler*


Smörgåstårtorna




Visst ser den liksom alldeles "riktig" ut.
Alltså, som om den var köpt på Ica eller nåt ?
Men se, det är min kära Sanna som dekorerat den.
Ja, den andra också.
HUR proffsigt som helst alltså.
Mums vad gott det var.
Det tyckte ALLA Sanna.
Jisses vad jag kommer få baka på Landet i sommar som tack.  *ler brett*


Lite dricka av olika slag bubbelvatten, coca cola, sprite och fanta plus lite rött och vitt vin och smörgåstårta.
Vad mer kan man väl begära ?


Men titta, födelsedagsbarnet själv i egen hög person.


Levina studerar smörgåstårtan.


Jo, man kan ju begära bilder på bakverken också.
INNAN gästerna satt gafflar och skedar i dom, men si där gick vi bet.
Nåja, lite ser ni iallafall.
Jag gjorde skyltar så folk skulle veta lite vad det var.
En stund där runt 13-tiden trodde jag att jag hade "tappat bort" en kaka.
Letade och letade men kom på att den jag kallade bara moussetårta var den borttappade After Eight tårtan. *ler*
Längst ner till vänster är det After Eight tårtan, längst upp till vänster Kanel och Kardemummafudge tårtan.
På höger sida min Kladdkaka Special och sedan Citron och Limetårtan.
Till höger nöttopparna plus roskladdmuffinsarna.


Jag är STOLT över mina gäster.
Merparten av kakorna satte dom i sig.
Nå, jag hade faktiskt en hel kladdkaka och en hel citron och limekaka till undanstoppad.
Man vet ju aldrig.   *ler
Dock så får jag nya gäster imorrn kväll som ska
1 Klappa Eddie  (om han nu kommer hem tills dess)
2 Ge Eddie mat (om han inte fått mat av den som levererar honom hem från nån handväska eller så)
3 Äta smörgåstårta i mängd
4 Äta kakor och tårta i mängd
Tur jag har frys. 


Eddie fanns iallafall i sitt terrarium igår vid festen.
Här är han.


Lite gäster dårå.
Med ryggen hitåt Linda.
Nästa till vänster är min kära kusin Maritha.
Vi pratade om när det var sist vi sågs och Maritha sa att det var nog bröllopet.
- Vilket bröllop frågar jag dumt och letar i min stackars skalle.
Din säger hon då och garvar och jag tänker att
- De va ju typ hundra år sen liksom ?!
Iallafall mer än 25år sedan och tittar efter min store son som är 26 snart ?!
Sonen låg nämligen i magen då.
Jag gifte mig 8juni 1985 och han är född i september samma år.
Så ja, nästan 100år sen.
Jisses
Nå, nu ska det inte gå så lång tid till nästa gång iallafall.
Bredvid gömmer sig kusin Miriam och sedan har vi kusin Noomi som ju är äldst.
Dom är dessutom syskon.
Jag har en hel mängd kusiner.
Jag är yngst och Noomi äldst.
Min mamma hade hela 7 syskon, en bror och resten tjejer.
I soffan sitter käraste Marie med Wilmer och sen Martin med Levina.


Anna Noomi Maritha Erica Malin


Puzzel ägnade merparten av dagen i min säng.
Några gånger tog hon några lovar runt i kök, vardagsrum och hall.
Ville väl inspektera så ingen gjorde bort sig eller nåt.  *ler*
Typ Matte i såna fall.
Annars hade hon en strid ström av beundrare runt sig.
Ja, i sängen då såklart.
Hon är ju en Drottning.


Bandit är inte jätteförtjust när jag har mycket folk här.
Dock brukar han inte vara framme alls, så gårdagen var ett klart undantag.
Ett tag låg han iof under täcket i Lindas rum, men resten av tiden låg han främst i klösträdeet.
Troligen för att se när gästerna gick, än av nån annan orsak.  *skratt*
- Matte, när ska gästerna gå ?


Levina, som nu vuxit i klänningen jag köpte åt henne för sisådär ett år sedan.
- Eh, ett år hit eller dit vad spelar det för roll ??!
För dom som inte vet eller kan se så står det "Inkans favvo" tryckt på den.


Men?! här har vi födelsedagsbarnet igen.
Bytt sida på bordet har hon också.  :-))


Marie och Wilmer


Sötnos












Sötaste Ida


Sötaste Ida med Pappa Stefan


Käraste vännen Mamma Anna med liten Ida.




Tja Millan, du var helt klart för tidig.
Inte med på en bild så långt ögat når?!

Levina körde rejs med dom flesta.
Hon hade sonen i sitt grepp ett tag.
Här har hon gjort barnbord med finaste Lisa.


Lisa och Levina kör grimastävling.


Kathleen och jag pratar.
Så glad att du kom.
Hugs


Tulpanerna står så fint i vardagsrummet.


Åsa


och kära Norrman Ole  :-)


I den här släkten så är Djuren extremt duktiga på att både handskas med pengar, gå i affärer och handla och dessutom slå in paketen.
Här öppnar jag ett paket som Katten Murre handlat åt mig.
Tack Murre


Förutom ett guldfotsmycke fick jag dom här fullständigt underbara glasen och såhär glad blev jag över dom.
Bättre kort kommer i del två där presenterna visas.


Här har jag näven i en guldpåse som innehöll en champagneflaska som självklart hörde ihop med glasen jag fick.


Här kommer Eva med dottern Anna.


Sååå fina blommor


Tack och Kram


Anna (barnens kusin)


Goaste vännen Lena från Skövde


Älskade dottern kom sent.
Hon hade jobbat natt och behövde sova.
Sen satt hon i vardagsrummet och pratade rätt länge med en kompis.-
Alltid lika mysigt när hon dyker upp hos sin mams.


Vitöra
Här sover han den oskyldiges sömn.
Vitöra var den som var mest social på festen av Ligans medlemmar.
Han lekte lite i vardagsrummet med sina leksaker och knallade allmänt runt och sa hej.
Men vila är viktigt också.
Här tar han en tupplur bredvid Lena.
Koppla av i allt larm är han bra på.
Men Vitöra är ju en världsvan och berest kisse så det är väl inte så konstigt.


Så har vi några bilder på självaste födelsedagsbarnet igen.  *ler*
Så här många kommer ni aldrig mer få se.
Iallafall inte i nutid.   :-)










Igår kväll såg det ut såhär på min diskbänk.
Massor med disk och glas, halvtomma skålar och tomma smörgåstårtfat.
Härligt
Jag är så nöjd och glad.






Sent igårkväll hade Prinsen förflyttat sig till soffan i hallen.
Klart nöjd över lugnet, eller ska vi säga tvåochetthalvtårsfritt.  *ler
Gosgubben

Kommentarer
Postat av: Skat-Ann

Hoppas fu är riktigt riktigt trött efyer ett sådant kalas och mår finfint, trots att du saknar Eddie.

Massor med Kullenkramar till dej

2011-03-20 @ 20:42:55
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Shit, tyckte jag höll mig undan från fotografen. Ledsen att jag missade dottern, dock. Tack för att jag fick komma

Postat av: ✫ Annmi

**Underbara foto***På glada personer,barn mfl...Ljuvliga kattfoton & gooo Smörgåstårta bla som jag snor en bit av fniss....

Härligt!!! Tack så ♥-ligt för att du delar med dig av detta / Kraaaaaaaaaaaaaaaaam Annmi

2011-03-20 @ 21:00:23
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Ninnie

Vattnas i munnen när jag ser goda smörgåstårtor och bakverk. Ska man tro bilderna (och det ska man ju) så var festen jättelyckad.



Hoppas den röda rymlingen kommer till rätta.

2011-03-20 @ 21:29:58
Postat av: Marie

Stackars lille Prinsen då, inte lätt med en kattvan 2½ åring som vill räkna alla katter fniss

Men attans att jag fastnade på så många bilder, trodde ju att det bara var barnen som gjorde det...

2011-03-20 @ 21:47:11
Postat av: Millan

Ha..

Jag har övat länge på att undvika fotografer;) Och du vet väl att troll och annat otyg inte fastnar på bild.

Millan

2011-03-20 @ 21:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0