Selma SPA "Himlen på jorden" *ler*

Ja, jag som alltid har varit helt lyrisk över Hasseludden, är än mer lyrisk över Selma SPA.
Nu är jag fortfarande lika glad över Hasseludden, tro inte annat.
Dessutom tar det inte 4timmar att komma dit, vilket är en klar fördel, MEN Selma hade så mycket mer och jag kommer garanterat att komma tillbaka !!!
I höst med tjejgänget.
Fast först ska tjejgänget avverka Gotland.  *ler*
NÅ, åter till Selma SPA.
Det har varit 25timmars total njutning.
Jag hade kunnat stanna minst en dag till faktiskt.
Det kommer bli rätt många bilder, så håll till godo.
Jag hade med mig min stora kamera, men merparten av bilderna är tagna med min mobil.
Det gäller ju att tänka på att inte få med människor som inte bett om att landa på min blogg liksom.

Klockan 07 startade jag min färd på Mors dags morgon.
Ett snabbt stopp på en Mac Donalds för en kaffe och sedan raka vägen.
Det var incheckning klockan 15 egentligen, men jag fick mitt rum redan klockan elva när jag kom.
Underbart
SÅ, upp på rummet och installera mig.
Helt underbara badrockar fanns det.


Badrummet som jag visserligen var i litegrann, men duschen är helt oanvänd.  *ler*
Det är den alltid på Hasseludden också, när Anna och jag övernattar där.






Det fanns även en liten minibar.


Här är utsikten från mitt rum.
Definitivt nåt man kan stå ut med.
Precis nedanför mitt fönster fanns det en volleybollplan och runt hela hotellet är det en golfbana.




Rumskylare och golvvärme.
Tror dock att golvvärmen var avstängd, men det gjorde inte så mycket för jag var ju knappt på rummet iallafall.


Här nere är själva SPA-avdelningen, som man ser från mitt rum.
Jag bodde på tredje våningen och precis innanför dörrarna när man kom upp.
Sen gick min hiss rakt ner till själva SPA och träningsanläggningen.
Helt perfekt
Kunde inte få det bättre.


Jag började söndagen med en kaffe i lobbyn.
Espressomaskinen var tyvärr trasig, men jag fick en kopp kaffe gratis.
Tack tack :-)
Här satt jag en stund.
Jättehärliga fåtöljer att sitta i.


Utsikten är över själva SPAavdelningen där nere och golvet är av glas, så man ser rakt ner också.
Läckert, men lite läskigt att gå till att börja med.




Här borta är baren.


Klockan tolv öppnade restaurangen för en lunchbuffé.
Eftersom det var långt till middagen och jag inte ätit nån lunch så passade jag på.
Det var kall och varmskuret och efterrätt.
*mums*






Tog inte kort på allt, för det var en hel del.  *ler*


Varmrätten var entrecote med grönsaker, sås och potatis.
Riktigt gott


Och efterrätt
Kladdkaka, jupps den var god, även om jag kaxigt fortfarande tycker min är godast.
Jordgubbsfromage och bär med grädde


Kaffe som avslutning självklart.


SÅ, då är vi klara med maten.
På SPAavdelningen fanns det fruktbuffé  hela tiden.
Här är träningsavdelningen med lite av varje.
I väntan på pass så körde jag ett tag på en motionscykel.


Sen var det lite roligt att se att dom hade styrketräningsmaskinerna Kinesis.
Den har jag skrivit om förut i ett inlägg om Kenzai.
Så jag körde lite i den med.


På eftermiddagen körde jag ett pass som hette SPA relax.
En helt underbar sal med levande ljus och ett underbart trägolv.
Bilderna är urusla tyvärr.




Efter SPArelaxen var det vattengympa.
Roligt att köra igen, för det var jättelängesen jag gjorde det hemma.
Så värst lydig är jag ju inte, då jag vill få ut nåt av det, men jag tror inte jag störde nån med mitt viftande.
Hyfsat trött blev jag iallafall.
SÅ, efter den så gick jag upp på rummet och sov en timme.
Helt underbart
Ja, sen var det dax för badandet.
Jag badade till klockan var nio ungefär.


Till vänster är gymmet.


Rakt fram nedre SPA-avdelningen med stolar och uppe ser man det jag visade förut, med glastaket.
Till höger uppe är restaurangen och den där trägrunkan man ser är herrarnas bastu.


Utebassängerna
Inte så stora, men himla mysiga att simma ut i.
Igår kväll så var ju vädret sådär, men det är rätt läckert att ligga där i vattnet och det regnar på en.
Kallt på huvudet och varmt om kroppen.
Sen simmar man in igen och går ner i bubbelpoolen.


En av bubbelpoolerna






Det HÄR är ångbastun.  *ler*
Tja, säger väl sig självt att det inte skulle gå att ta kort i en bastu full med ånga. 


Sen gick jag in en sväng i den vanliga bastun.
Sent igårkväll var jag helt ensam där och det är det bästa jag vet.




Omklädningsrummet
Rent och snyggt och fräscht med skåp, för dom som är här bara över dagen.


Efter att ha badat och tränat och simmat och bubblat och njutit i massor var det dax för lite kväll.
Det jag tycker är lite trist när man är själv är det här med ätandet.
Att sitta i en matsal ensam inspirerade mig inte direkt, plus att jag inte var speciellt hungrig heller.
SÅ, jag gick upp till baren istället och beställde en god smoothie.


Sen satte jag mig i en av fotöljerna som stod på glasgolvet och tog en bok och läste.
Utsikten över vattnet var hänförande och det var otroligt lugnt och skönt och tyst.
Jag tror att det var rätt lite folk just igår, men mig gjorde det absolut ingenting.
När jag kom upp i receptionen hade dom det här mitt i.
Suddig bild, men tänk er lågorna där i den lite skymmande stora entrén.
Otroligt mysigt


Ja, så var söndagen slut.
Jag såg på sista avsnittet av "Mästarnas Mästare" på rummet och fällde en tår när min stora Idol Ingemar Stenmark självklart vann.


En stor nackdel var kuddarna dock.
Jag har sovit knappt sex timmar inatt, vilket är en blandning av kuddarna, att jag sov middag :-( och mina restless legs och värmen.
Detta innebar att min hemresa var aningens tröttsam, men den gick dock bra iallafall.
Iallafall, imorse startade jag med vattengympa klockan 07:30.
Efter det var det frulle.
Jag fick inte nåt kort på omeletten, utan bara på youghurten.
Gott var det iallafall.


Efter frukosten stod det yoga på programmet.
Sen var det badning för hela slanten, fram till utcheckningen klockan tolv.
Nåt jag helt enkelt inte hann med, var nåt som hette Relaxing pod.
Men det ska jag prova nästa gång.

Kom på alldeles för sent, att jag skulle ta ett kort på själva hotellet.
Så det blir en bild när jag lämnar.
Det är så otroligt mycket större än det man ser här, för största delen har jag redan kört förbi.

Ja jag kommer tillbaka.
I höst
Med tjejgänget eller själv.
Spelar absolut ingen roll.
Tusen tack för 25 underbara timmar.


pst............. Jag hittade datorerna till slut.    dst..........
Men jag har inte använt dom, mer än för att kontrollera om jag fått nån plats på Kenzais pass idag.


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Du ser ut att ha haft en helt fantastisk dag! Nosbuff

2011-05-31 @ 05:50:04
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Linda

Ser helt underbart ut! Kram

2011-05-31 @ 09:11:20
Postat av: Kärlek och politik

Åh vad härligt du ser ut att ha haft det!! Jag har ännu inte varit där, men hoppas jag kommer dit så småningom :)

Kram Titti

2011-05-31 @ 11:41:01
URL: http://karlekochpolitik.blogg.se/
Postat av: Gunilla och Frasse

Så härligt du har haft det! Allt verkar så himla fräsch och fint -från badrockar till pooler och inte minst maten.

Är själv ingen spa-människa - jag jag ÄR lite knäpp, jag vet :-) men det här får mig att vackla :-)

Kramar och tassklappar

2011-05-31 @ 14:18:57
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: ☆Fru Eriksson

Sååååååååå vackert & jaa,vet att det ligger en golfbana där thihi :)

Men...Jisses nu blir jag ju sugen på både de ena & de andra ;)

/Kraaaaaaaaaaaam

2011-05-31 @ 18:44:45
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna.S

Ser helt underbart ut :) ♥

2011-05-31 @ 19:40:01
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Oscar

Kul att höra att det blev en härlig helg, och vilka fina bilder det blev. Välkommen tillbaka.



Oscar/Selma Spa

2011-06-01 @ 16:21:23
URL: http://www.selmaspa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0